اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

وحشت صهیونیست ها از وحدت در ماه رمضان

آوای سنت: عالم اهل سنت کورد وحشت صهیونیست ها را ناشی از وحدت امت اسلامی در ماه مبارک رمضان عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، شیخ صنعان سلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تاکید قرآن کریم بر وحدت امت و همسویی کشورهای اسلامی در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی بر علیه مردم فلسطین گفت: هر سال و در موسم رمضان دولتمردان این رژیم تدابیر امنیتی شدیدی را بر علیه نمازگزاران فلسطینی بکار بسته و با هجوم بر صف ساکنان روزه دار، مردم دیندار را از ورود به مسجدالاقصی باز می دارند که این مسئله مصداق محروم کردن یک ملت از حقوق خود می باشد.

شیخ صنعان ماه ضیافت الله را ایام همدلی و همبستگی ملت های مسلمان در سایه نعمت رمضان دانست و افزود: مطمئنا رژیم صهیونیستی ترس شدیدی از حمایت دنیای اسلام از مردم رنج کشیده در ماه رمضان دارد و تعصب جوانان غیوری که در این ماه به سوی مساجد سرازیر می شوند سایه وحشت را بر زندگی نکبت بار اشغالگران سایه می افکند. سرزمین فلسطین متعلق به مردم این کشور است و و ادامه اشغال آن نقطه تاریکی بر ادعای مدعیان طرفدار آزادی و حقوق بشر می باشد. یهود پس از آنکه از راه پیامبر خود خارج شدند خود را در روی زمین محق دانسته و دشمنی با اسلام را سر لوحه مهمترین ترین اهدافشان قرار دادند. تلاش غرب برای ایجاد روابط مسالمت آمیز میان اسرائیل و کشورهای عربی خاورمیانه جز در جهت مشروعیت بخشی به این اشغال نمی باشد.

این عالم اهل سنت کورد نبود اراده قوی برای حمایت از فلسطین در برخی حکام عربی منطقه را دلیل ادامه سیاست شهرک سازی در مناطق اشغالی خواند و یادآور شد: کشورهای مسلمان بسیاری هستند که رژیم نامشروع صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسند و پذیرش این دولت توسط سازمان ملل را روز نکبت می دانند. این نیز خود برگی سیاه در کارنامه کسانی است که در آن سازمان به نفع رژیم صهیونیستی رای دادند. آنها گمان می کردند که می توانند با اینکار فلسطین را از نقشه جغرافیایی محو کنند، اما این یک خیال واهی و پندار باطل بود و شاهد هستیم که حامیان فلسطین و بیت المقدس در هر گوشه از جهان و حتی در ممالک متعلق به یهودیان فریاد آزادی این کشور را سر می دهند.

شیخ صنعان تاکید کرد: پویش خودجوش و جهانی حمایت از فلسطین در ماه رمضان مردم شهر جنگ زده غزه و بیت المقدس را به آینده امیدوار می کند. علیرغم بی تفاوتی تنی چند از حکام عربی، فلسطین حامیان خودش را دارد و تلاش غرب و آمریکا برای عادی جلوه دادن روابط رژیم صهیونیستی با خاورمیانه به جایی نخواهد رسید. سران اسرائیل در طول دهه ها اشتغال خاک یک سرزمین و پایتخت مقدس اسلامی نخواستند حقانیت کشور مستقل فلسطینی را بپذیرند و ابن موضوع فرمایش رسول گرامی اسلام مبنی بر دشمنی دیرینه یهود با مسلمانان را به خوبی به اثبات می رساند‌. پیام مسلمانان به حکام متحد با غرب این است که اسرائیل بر تعهداتش پایبند نخواهد ماند.

این عالم اهل تصوف اهل سنت خاطر نشان ساخت: یکی از برکات رمضان وحدت عملی مسلمانان نسبت به یکدیگر است. در این ماه صله رحم و دستگیری از ضعفا و اقشار آسیب ‌پذیر جلوه بیشتری نسبت به سایر ماه ها پیدا می کند. در رمضان یک حمایت کوچک از همنوع می تواند سیلی عظیم را رقم بزند. همچنین یک ندای همدردی به نفع آزادی فلسطین گوش غاصبان اشغالگر را کر خواهد کرد. اگر روزی برسد که مردم عادی، سیاستمداران، ورزشکاران، هنرمندان، بازاریان، همه و همه دست یکدیگر را برای آزادی فلسطین بفشارند آنگاه می توان طلوعی جدید از خورشید طلایی اسلام را شاهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن