اهل سنت ایرانعمومی

طوری زندگی کنید که گویی فردا خواهید مُرد ؟!

آوای سنت : اگر من به شما بگویم که شما فردا خواهید مُرد ، بیایید بگوییم که شما ۱۰۰٪ مطمئن هستید که فردا خواهید مُرد ، به چه چیزی فکر می کنید؟

چه خواهید کرد؟
به عنوان مثال ، آیا در مورد تمام دعاهایی که از دست داده ام فکر می کنم؟ آیا به فکر زکاتهایی هستم که هنوز مدیون آن هستم؟ یا آیا به فکر بدهی هایی که گرفته ام حلال است یا حرام؟ آیا در مورد افرادی که به آنها ستم کرده ام اندیشیده ام ، باید این را برای آنها درست کنم؟ افرادی که من پشتیبان گیری کردم ، افرادی که به آنها آسیب رسانده ام ، افرادی که از آنها دزدیده ام ؟

آیا در مورد والدینم و آنچه را که در مورد آنها کاستی ایجاد کرده ام فکر می کنم؟ همسر ، شوهر ، فرزندان ، روابط خانوادگی من ، همسایگانم … من در مورد هر کاستی فکر می کنم.

من چند جوان را می شناسم که فوت کرده و آخرین مرگ آنها روی یک تغذیه ای بود که از طرف حرام بود. زندگی پر از یک هدف ، اگر می خواهید از آنها بپرسید این هدف چیست؟ و آنها می دانستند که می خواهند بمیرند ، روز بعد پاسخ خواهند داد:

“من نمی توانم فردا بمیرم ! من نمی توانم با خدا روبرو شوم. ”

چه نوع تفکری در آن شخص پیش می رود؟ کل زندگی آنها طوری تغییر خواهد کرد که گویی در آخرت زندگی می کنند. آنها قصد دارند اعمال خود را اصلاح کنند. و ناگهان همه چیزهایی که آنها را از این زندگی دنیوی استرس می زد ، افرادی که به آنها صدمه می زدند ، به عنوان مثال ، افرادی که به آنها ستم کردند ، افرادی که آنها را ناراحت کردند ، ناگهان دیگر به معنای دیگری نیستند.

چه کسی در حال حاضر به آن اهمیت می دهد؟ من قبل از عمل به کارهای خودم و خودم پاسخ داده ام که : به چه کسی صدمه رسانده ام ، به چه کسی حشمگین شده ام ، به چه کسی ناراحتی رسانده ام ، حق چه کسی را پایمال کرده ام ؟

به خودم فکر خواهم کرد و آن اعتقاد به آخرت ، همان چیزی است که ما نیاز داریم.

یاد مرگ
خداوند در قرآن می فرماید:

وَجَاءَتْ سَکْرَهُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ ذَلِکَ مَا کُنْتَ مِنْهُ تَحِیدُ
و سکرات مرگ به راستى در رسید این همان است که از آن مى‏ گریختى( متن قرآن, سوره ۵۰: ق, آیه ۱۹ )

چرا خداوند به این صورت صحبت می کند؟

خداوند به ما می گوید انگار چیزی غیرقابل اجتناب است که برای تک تک افراد اتفاق می افتد. و نیازی به اثبات آن نیست زیرا خداوند در آیه دیگری ” yaqeen ” را به معنی یقین می نامد . و هیچ کس در جهان نمی تواند آن را انکار کند ، هیچ ملحد ، هیچ مسلمانی ، هیچ مسیحی و نه یهودی. مرگ ، مرگ است و برای همه اتفاق خواهد افتاد .

بیایید در مورد پایان ، واقعیت صحبت کنیم؛ این همان چیزی است که واقعاً مهم است. می توانید به تعطیلات بروید ، می توانید به تعطیلات بروید … می توانید به هر کجا که می خواهید بروید ، در پایان هر یک از ما به محل ملاقات نهایی خواهیم رسید: مرگ.

هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند. همه ما همانجا تمام خواهیم شد ، درست مانند هر رودخانه ای از همان مکان می آید و در همان مکان به پایان می رسد.

منبع : Live Your Life as if You’re Dying Tomorrow

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن