مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

آثار مخرب توهین به مقدسات در وحدت ملی

آوای سنت : روزهای اخیر پخش سخنان زشت و هتاکانه یک سخنران، درباره خلفای راشدین رض عنهم از شبکه استانی کردستان، موجی از نارضایتی علما و فعالان اهل سنت را در پی داشت.

علی الظاهر سخنان مذکور در یک برنامه زنده پخش شده است.
از نظر فنی در برنامه های زنده در خیلی از موارد، ممکن است اتفاقات پیش بینی نشده رخ دهد. موارد مشابه زیادی در برنامه های زنده در شبکه های مختلف صدا و سیما رخ داده است.

اما مساله، مهم در اینگونه موارد این است که صدا و سیما موظف بوده است قبل از آغاز پخش زنده برنامه، سخنان فرد مذکور، را نسبت به حساسیت ها و خطوط قرمز خود توجیه نماید.

بنظر می رسد در این گونه موارد، ایراد اصلی متوجه افرادی است که تصور می کنند توهین به خلفا و صحابه لازمه سخنرانی در مراسم های مذهبی است.

اگر این افراد رهبری این نظام و کشور را قبول دارند، باید متوجه این قصه باشند که با این کار خود مرتکب اشتباه فاحش و پر هزینه ای می شود.
رهبر انقلاب در یکی از بیانات خود تاکید می کنند که یک عده تصور می کنند برای تبلیغ شیعه و دفاع از اهل بیت باید به بزرگان مورد احترام اهل سنت توهین کرد. ایشان تصریح دارند که این گونه موارد عکس جواب می دهد. این گونه تفکرات شیعه انگلیسی است.

رهبر انقلاب در یک فتوای صریح دیگر توهین به مقدسات اهل سنت را حرام اعلام کرده اند.

افرادی که در کشور ما با اهداف، مبهم، به مقدسات اهل سنت توهین می کنند، اندک شناختی از شرایط حساس کشور ندارند. ترکیب جمعیتی ایران و تلاش دولت های بیگانه برای تقویت واگرایی در جامعه ما، امروز اظهر من الشمس است. در این شرایط، هر فردی که بر آتش فتنه و اختلاف در جامعه می دمد، دشمن این ملت است.

راهکار تقویت همدلی در جامعه، احترام عملی به فرهنگ و عقاید اقوام ساکن در این سرزمین است. اعلام برائت از افراد افراطی و محکوم کردن آنها در نزد پیروان هر دو مذهب، می تواند زمینه ساز تقویت محبت و همدلی در جامعه گردد.

بنابراین از همه دلسوزان این کشور انتظار داریم در برابر توهین افراد ناآگاه به مقدسات اهل سنت به عنوان بخش بزرگی از جامعه عکس العمل مناسب نشان دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن