آنتی شبهات

اقرار دانشمندان به حقیقت اسلام

آوای سنت : پاسخ اندیشمندان جهان بر لاطائل گویی هایی مغرضان و ملحدین

ظهور اسلام در پرتو مجاهدت های نبی اکرم صلی الله علیه و آله و اصحاب بزرگوار آن حضرت نقطه عطفی در تاریخ است که دستاوردهای بیشمار و پیشرفتهای همه جانبه تمدن کنونی را فرا روی بشر قرار داده است و کوچکترین دست آورد آن گسترش تمدن و فرهنگ، نجات انسانها از ظلم جهالت و عالمگیر شدن علوم انسانی در جهان اسلام وسپس انتقال آن به سایر ملل است.

یکی از این دلایل اقرار مکرر دانشمندان به این حقیقت عظیم است:

واشنگتون ایروینگ نویسنده و کنسول امریکا در اسپانیا  در کتاب ( Mohamad and his succesors )میگوید:
تمام آیات قرآن محکم وپر معنی میباشد و از روی شعور نوشته شده است.

کارل مارکس در کتاب محمد عند علما الغرب صفحه۱۰۱ :
✍️محمد مردی بود که…. از میان مردمی بت پرست با اراده آهنین برخواست و آنان را به یگانه پرستی دعوت کرد و در دلهای ایشان جاودانی روح و روان را بکاشت بنابراین او را نه تنها باید در ردیف مردان بزرگ و برجسته تاریخ شمرد بلکه سزاوار است که به پیامبری او اعتراف کنیم و از دل وجان بگوییم که او پیامبر خدا بوده است.

ولتر فرانسوی در کتاب اسلام از نظر ولتر صفحه ۲۸و۵۳:
✍️حضرت محمد بی گمان مردی بسیار بزرگ بود. وی جهانگشایی توانا ، قانونگذاری خردمند،سلطانی دادگر و پیامبری پرهیزگار بود.او بزرگترین نقشی را که ممکن بود در مقابل چشمان مردم عادی ایفا کند در روی زمین ایفا کرد.

پیر سیمون لاپلاس،منجم،ریاضیدان فرانسوی، در مورد دین اسلام چنین اظهار نظر نموده است:
✍️گر چه ما به ادیان آسمانی عقیده نداریم ولی آئین حضرت محمد و تعالیم او دو نمونه اجتماعی برای زندگی بشریت است بنابراین اعتراف میکنیم که ظهور دین او و احکام خردمندانه اش بزرگ و با ارزش میباشد و به همین جهت از پذیرش تعالیم حضرت محمد بی نیاز نیستیم.
مجله مکتب اسلام اردیبهشت ۵۲ صفحه۶۹

گوته دانشمند، شاعر نویسنده آلمانی درکتاب دیوان شرقی وغربی می گوید:
✍️مندرجات کتاب قرآن…ما را مجذوب میکند و بشگفت می آورد و سر انجام بتعظیم و احترام بر می انگیزد. این شاعر پرآوازه آلمانی پس از آشنایی با دین اسلام و پیام آور این آیین یگانه، قطعه شعری با عنوان«نغمه محمد»درباره پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم سرود.
کتاب : محمد در اروپا،مینو صمیمی،مترجم: عباس مهرپویا،انتشارات مؤسسه اطلاعات.

جرج برنارد شاو،نویسنده ایرلندی درباره پیامبر اکرم می‌گوید:
✍️او را باید منجی بشریت خواند.من اعتقاد دارم که اگر مردی مثل او حاکمی در عصر جدید می‌شد، برای حل مشکلاتش از صلح و دوستی استفاده می‌کرد. او عالی‌ترین مردی بود که روی مین پا گذاشته است.

?او به دین دعوت کرد.یک تمدن را پایه گذاری کرد.ملتی را بنا نهاد.اخلاق را نهادینه کرد.
?اجتماعی زنده و قدرتمند ایجاد کرد تا آموزش‌های او را به صحنه عمل آورند و دنیای تفکر و رفتار انسانی را برای همیشه و به طور کامل منقلب کرد.
?وی مردم را از جنگ و نزاع‌های قبیله‌ای رهانید و به اتحاد و همبستگی ملی رسانید.
?او در این مدت، مردم را از  هرزگی و مستی به اعتدال و پرهیزکاری، از بی قانونی به  زندگی نظام‌مند، و از تباهی به بالاترین معیارهای تعالی اخلاقی هدایت کرد.
?تاریخ بشری چنین دگرگونی کامل را از جانب یک شخص یا در مکان دیگر قبل از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله یا پس از او نشناخته است. تصور همه این عجایب باور نکردنی در طی این دو دهه نخست است».

خانم‌کارن‌آرمسترانگ،از صاحب‌نظران وین است.
ایشان در مورد زندگی پیامبر اسلام،کتابی نوشت که در ردیف پرفروش ترین کتب سال آمریکا و اروپا قرار گرفت.

✍️او در مقدمه کتابش چنین نوشته است:
بیشتر اهتمام پیامبر صرف جلوگیری از برخوردهای وحشیانه گردید؛زیرا لغت اسلام که به معنای تسلیم بودن در برابر خداوند است،از ریشه«سلام»به معنای «صلح» گرفته شده است.محمد مرد جهاد بود،ولی یک صلح طلب واقعی هم بود؛ زیرا جان و اعتقاد نزدیک‌ترین یاران خود را در جریان صلح با مکه به گرو گذاشت تا این اتحاد بدون خونریزی به انجام رسد. او به جای خونریزی و قتل عام، در فکر مذاکره و صلح بود.
آگاهی از داستان واقعی زندگی حضرت محمد در این مقطع خطرناک تاریخ بشری، لازم است و نباید اجازه داد که متعصبین خیره سر با تحریف زندگی پیامبر به نفع خود از آن استفاده کنند.
منبع : ماهنامه سیاحت غرب،ش۳۸،پیامبر اعظم از نگاه متفکران غربی،حسین پاشا.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن