اخبارداخلی

ضرورت عمل به آرمان‌های پیامبر در هفته وحدت

مولوی علی بائی: مسلمانان باید تحمل پذیری را یاد بگیرند

آوای سنت: امام جمعه شهر مشهد ریزه بر وحدت عملی با حفظ بر اعتقادات را تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولوی عبدالکریم علی بایی در همایش پیامبر رحمت، محور تمدن نوین اسلامی، ویژه علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن استان‌های خراسان رضوی که در تالار این هیثم دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد، ضمن عرض تبریک هفته وحدت و ولادت امام صادق ع گفت: میلاد رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تولدی بود که معرفت و انسانیت را برای ما به ارمغان آورد و باعث لرزه بر اندام کسانی شد که جز خود کس دیگری را نیکو نمی ‌پنداشتند.

وی با اشاره به اینکه همه دستورات اسلام و رسول اکرم ما را به وحدت کلمه و در کنار هم بودن سوق می‌دهد بیان کرد: از زمان صدر اسلام، دشمنان به دنبال بی نتیجه نشان دادن دستاوردها و تلاش‌های پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ضربه زدن به اسلام و برجسته کردن اختلافات میان برادران مسلمان بودند که امروز هم هنوز چنین است.

امام جمعه مشهد ریزه با تاکید براینکه یکی از خطراتی که دامنگیر اسلام شده، اختلاف و چند دستگی است اظهار داشت: به همین دلیل بنیانگذار انقلاب اسلامی، این زمان را به عنوان وحدت اعلام کرد تا هشداری برای دشمنان اسلام بوده و به همه جهان ثابت کنیم که شیعه و سنی در کنار هم هستند.

مدرس حوزه علمیه خیرآباد تایباد یادآور شد: در حال حاضر وظیفه ما سنگین تر از قبل است و باید کلام ما به نفع جامعه اسلامی و حفظ وحدت بوده و از هرگونه افراط پرهیز شود، همچنان که طبق گفته وحدت مسلمانان از نگاه نبی مکرم اسلام در اولویت قرار داشت.

امروز که کشور ما در شرایط سختی قرار دارد، نیاز به همدلی و انسجام بیشتر احساس می شود و ما باید به حفظ حقوق یکدیگر بیشتر توجه کنیم.
برگزاری چنین جلساتی که موجب انسجام بیشتر می‌شود، خروج از شعار و حرکت به سمت واقعیت، برگزاری بحث ها و جلسات بدون توهین به اعتقادات یکدیگر موجب حفظ وحدت بیشتر مسلمانان در کشور خواهد شد.

امام جمعه مشهد ریزه با بیان اینکه هفته وحدت، هفته تحمیل عقیده نیست، بلکه به این معنی است که با حفظ اعتقادات خود با هم بحث کرده و به گفتار خود در طول سال عمل کنیم خاطر نشان ساخت: امیدوارم حفظ وحدت ما را به جایی برساند که بتوانیم آرمان‌های پیامبر را جامه عمل پوشانده و از ظرفیت‌های مسلمانان در جهت پیشرفت استفاده کنیم.

انتهای سخن خود را با کلام رهبری به پایان می‌رسانم که فرمودند، کسانی که از روی تعصبات به اعتقادات دیگران حمله می کنند، بهترین افراد برای دشمنان همین ها هستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن