آنتی شبهات

 شرکت در مراسمهای مذهبی، خطر خودکشی را در میان زنان کاهش میدهد

آوای سنت :  براساس مقاله ای که در JAMA Psychiatry منتشر شده است، خطر ارتکاب خودکشی در میان زنانی که در مراسمهای مذهبی حاضر می شوند، نسبت به زنانی که هیچگاه در مراسم مذهبی شرکت نکرده اند پایین تر است.

خودکشی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ در ایالات متحده آمریکا است. این در حالی است که مذاهب اصلی دنیا همه خودکشی را تقبیح و منع می کنند.

دکترای دپارتمان سلامت عمومی بوستون و سایر نویسندگان همکار در این مقاله، با استفاده از داده های منتشره توسط Nurses’ Health Study طی سال های ۱۹۹۶ تا ژوئن ۲۰۱۰ احتمال وجود ارتباط بین شرکت در مراسم مذهبی و ارتکاب خودکشی را مورد بررسی قرار داده اند. ۸۹۷۰۸ زن در این تحقیق شرکت کرده اند و داده ها براساس خوداظهاری آن ها در خصوص حضور یا عدم حضور آن ها در مراسم مذهبی جمع آوری شده است.
در میان زنان، که اکثرا کاتولیک یا پروتستان بودند، ۱۷۰۲۸ نفر بیشتر از یک بار در هفته، ۳۶،۴۸۸ یک بار در هفته، ۱۴،۵۴۸ نفر کمتر از یک بار در هفته در مراسم مذهبی شرکت می کردند. همچنین ۲۱،۶۴۴ نفر از زنان شرکت کننده در این تحقیق هرگز در مراسم مذهبی شرکت نمی کردند این آمار بر اساس تحقیقی در سال ۱۹۹۶ و براساس خوداظهاری شرکت کنندگان تهیه شده است. نویسندگان مقاله در طول مدتی که این گروه را تحت نظر داشتنذ ۳۶ مورد خودکشی را ثبت کردند
نتایج این تحقیق حاکی از آن است که خطر ارتکاب خودکشی در میان زنانی که یک بار در هفته یا بیش تر در مراسم مذهبی شرکت می کردند در مقایسه با زنانی که هرگز در چنین مراسمی شرکت نمی جستند، ۵ برابر کمتر بوده است

نویسندگان در نتیجه گیری پایانی این مطالعه ابراز می دارند که : ” یافته های ما به این معنا نیست که سیستم درمانی شرکت در مراسم مذهبی را برای بیماران تجویز کند. گرچه برای بیمارانی که واقعا اعتقادات مذهبی دارند، شرکت در این مراسم به عنوان گونه ای معنادار از مشارکت اجتماعی تشویق می شود. مذهب و معنویت گرایی از دید علمی منابع کمتر شناخته شده ای هستند که روانپزشکان و پزشکان می توانند در صورت احتمال دادن تاثیر درمانی، با همراهی بیمارانشان به اکتشاف آن بپردازند.”

? سایت گزارش این پژوهش در ژورنال JAMA Psychiatry:

? سایت خبری در جاما نتورک:

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن