آنتی شبهات

مروری بر چند نکته ی کوتاه در مورد اسلام و خشونت

دکتر مراد یوسفی

آوای سنت : الله متعال فرموده برای شروع هر کار بگویید «بسم الله الرحمن الرحیم» نه «بسم الله القهار الجبار». در حالی که اینها هم نام خدا هستند، خب همین نکته به چه معناست؟

?اسلام ستیزان انتظار دارند قرآن را آتش بزنند، به نمازگزار توهین بکنند، کاریکاتور پیامبر را بکشند و کسی به آنها چیزی نگوید، حال که مسلمانها جلوی این‌ اعمال را می‌گیرند، می‌گویند اسلام خشن است. واضح است که این افراد می‌گویند ما یک اسلام ذلیل و زبون می‌خواهیم. در حالی که همین افراد از حق و حقوق خویش دفاع می‌کنند. و اگر کسی پیدا شود به آنها توهین کند، با او برخورد می‌کنند.

?اسلام ستیزان چون اسلام را به رسمیت نمی‌شناسند، دلشان می خواهد این دین یک دین ذلیل باشد… اما چون اسلام این گونه نیست به آن می گویند خشن!

?دسیسه‌ی خیلی‌ها آیات جهاد و قتال است. این افراد ۶۲۳۵ آیه‌ی قرآن را قیچی می‌کنند و فقط یک آیه‌ی مدنظر خودشان را بولد می‌کنند. بدون توجه به مباحث! و بعد می گویند ببینید چه آیه ای در قرآن وجود دارد!

?دو نوع جنگ در اسلام داریم: دفعی(دفع ظلم) و فتحی(فتح آزادی در جایی که ظلم وجود دارد)
همه‌ی شبهات مطرح شده در این زمینه پاسخ دارند. اما کسانی که خواهان نابودی اسلام هستند، جوابها را نمی‌پذیرند.

?بله، افرادی تندرو می‌آیند و از آیات جهاد سوء استفاده می‌کنند، مگر ما انکار می کنیم! ولی آیا می دانید تندرو و میانه‌رو در تمامی زمینه‌ها و افکار وجود دارد. از رانندگی گرفته تا افکار سکولار، کمونیست و…
افراد ضد اسلام (جهت رسیدن به اهداف شان) می‌آیند آن افراد تندرو را بولد می‌کنند(در حالی که دیگر مسلمانان خودشان آن تندروها را قبول ندارند).

جالب است بدانید، اسلام ستیزان به افراد افراطی می‌گویند این‌ها مسلمان واقعی اند و از آنها تشکر می‌کنند.

?متاسفانه افراد ضد اسلام می‌گویند: پاسخ شما به شبهات، سعی در زیباسازی اسلام است و اسلام چیز دیگری است، در حالی که اسلام واضح و آشکار است و منابع و نصوص موجود است

?اسلام واقعی چیست؟ اسلام واقعی در جغرافیای خاصی نیست! بلکه در شرایط است، و مسلمانهای موجود در هر جغرافیا باید تلاش کنند آموزه های اسلام را عملی کنند…

?اگر اسلام دین خشونت است، چرا باید برای مجازات ها و احکام قضایی اسلام، تبصره و تک‌ماده وجود داشته باشند؟( آیین خشونت هرگز نمی آید مجرای عفو و بخشش ایجاد نماید.)

?وقتی می‌گوییم اسلام دین خشنی نیست، منظور ما این نیست که در اسلام احکام خشن وجود ندارد. بله در اسلام احکام خشن هست، ولی این احکام خشن در جایی اجرا می‌شود که مستحق آن فرد است. احکامی مثل اعدام، شلاق زدن، قطع ید و … . وقتی این‌ حکم ها در جای خود اجرا می‌شوند امنیت روانی، اجتماعی و … را برقرار میکنند. اما اگر احکام در جای خود اجرا نشود، جایی است که چهره‌ی اسلام را بد می‌کند.
مثلا برای قطع ید، چندین شرط برای قطع ید وجود دارد(مثلا قحطی نباشد، مال ثابت باشد، فرد نیازمند نباشد، شخص حاضر به برگرداندن مال نباشد و….) برای تمام احکام چنین است، تک ماده و تبصره دارند.

?هیچ‌گاه نباید درباره‌ی احکام اسلام زود قضاوت کنیم، وقتی از دور یک حکم را ببینیم و به جزئیات آن توجه نکنیم. مثل این است که بگوییم فاصله‌ی بین دو نقطه‌ی روی نقشه ی جهان(مثلا فاصله‌ی بین تهران و کابل) فقط سه سانتی متر است اما می دانیم که در جهان واقعیت این همه کوه و در و دشت در بین آنها وجود دارد.

?سوال: چرا جنگ فقط در بین مسلمانها است و مسلمان مسلمان را می‌کشد؟

جواب: روسیه و اوکراین چه؟ آنها هم مسلمانند!

انصاف می گوید، وقتی می‌گوییم جنگ، باید به این هم نگاه کنیم که دیگران هم جنگ داشتند و یکدیگر را کشته‌اند. مثلا مسیحی مسیحی را کشته، بی دین بی دین را و … ،

ما انکار نمی‌کنیم که مسلمانها یکدیگر را کشته اند، اما بیاییم این را دلیلی بکنیم برای این که اسلام غلط است، این نادرست است.
ما باید به اصل اسلام(قرآن و سنت) نگاه کنیم و اسلام می‌ فرماید «فأصلحوا بین أخویکم»، در بین برادران تان صلح برقرار کنید…

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن