اخبارداخلی

آبرسانی به ۶۷ روستای زاهدان در طرح جهاد آبرسانی

آوای سنت : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از برنامه این شرکت برای آبرسانی به ۶۷ روستای بخش مرکزی زاهدان خبر داد.

علیرضا قاسمی در شورای توسعه آبرسانی به مناطق روستایی استان که شامگاه پنجشنبه ۱۹ مرداد برگزار شد با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به مجتمع ۴۷ روستایی منزلاب در بخش مرکزی شهرستان زاهدان، گفت: این مجتمع در ادامه اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای محروم در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو، از محل حاشیه جنوبی شهر زاهدان با دو حلقه چاه تأمین آب می‌شود.

وی افزود: به منظور تأمین آب آشامیدنی جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر در افق طرح ۱۷ باب مخزن ذخیره آب و ۱۲ باب ایستگاه پمپاژ احداث می‌شود.

وی با اشاره به حجم عملیات اجرا شده در این پروژه، بیان کرد: تاکنون ۲۱۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث یک باب مخزن ذخیره و یک ایستگاه پمپاژ تکمیل شده است.

قاسمی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ها را ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اعتبار این طرح از محل بودجه عمومی و طرح محرومیت‌زدایی تأمین شده و جهت تکمیل حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با هماهنگی انجام شده با فرمانداری و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ۲۰ روستای دیگر نیز به این طرح اضافه شده است که در مرحله تهیه نقشه قرار دارد

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن