اخبارخارجی

خشم مراکشی ها از توئیت یکی از مقامات فرانسه درباره حجاب و اسلام

آوای سنت : ژولین اودول،یکی از اعضای مجلس ملی فرانسه،پس از پیروزی کشورش بر مراکش در جام جهانی زنان،باتوئیتی تحریک‌آمیز درباره حجاب واسلام،جنجال به پا کرد.

این نماینده پارلمان فرانسه که جز حزب راست افراطی است،تصویری منتشرکرد که نشان می دهد نهیله بنزینه بازیکن محجبه تیم ملی مراکشی پس از شکست ۴-۰ تیمش مقابل تیم ملی فرانسه ناراحت است.

او درتوییتی از طریق حساب کاربری خود در پلتفر X (توئیتر سابق) گفت:به تیم ملی فرانسه تبریک می گویم که با شایستگی به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال زنان راه یافت.وی همچنین درتوئیت خود با هشتگ حذف حجاب افزود:این یک پیروزی برای حقوق وآزادی های همه زنان در برابر ایدئولوژی اسلامی است.

شیخ محمد الفضلی نیز درحساب کاربری خود درفیس بوک نوشت: ژولین اودول با پیروزی کشورش فرانسه برتیم ملی مراکش به جای شادی ای که لایق آن بود،به پخش سموم نژادپرستی و تبعیض پرداخت.او برای محرومیت برای همه حرکت کرد.

او با اشاره به اینکه اودول آنچه را که به دنبالش بود در بازیکن محجبه مراکشی پیدا کرد،تصویرغم انگیز او را منتشر کرد تا به پیروزی دکترین آزادی بردکترین اسلام ادامه دهد.

شیخ المغربی نیز گفت :بنزینه چندین تیم را شکست داد که همان ایدئولوژی و آزادی را دارندکه اکنون به آن می بالند.ما نگفتیم که حجاب اسلامی تیم آزادی را شکست داد.

او پرسید:آیا او بازیکنی است که به تنهایی حذف شده است؟یا کل تیم با او هستند؟و همه آنها از نظر لباس هیچ تفاوتی با بازیکنان فرانسوی ندارند.

او افزود: نهیله بنزینه بازیکن مراکشی با تکه پارچه ای که سرش را پیچیده بود تاج و تخت عقیده وتمدن و آزادی تو راتکان داد.چقدر شکننده است تمدن تو جولیان اودول؟

بنزینه بازیکن مراکشی پس ازعملکرد فوق‌العاده‌اش با شیرهای اطلس درجام جهانی به‌ویژه دربازی باتیم ملی آلمان موردتحسین قرار گرفت،رئیس فیفا با تمجید از تلاش‌های بنزینه گفت:موفقیت او مهم است زیرا او اولین بازیکنی است که حجاب دارد.

رئیس فیفا افزود فوتبال به روی همه باز است،این مایه افتخاراست.برای من به عنوان رئیس فیفا،این واقعیتی است که می توانم این اتفاقات را درجام جهانی زنان ببینم.

بنزینه با حضور دردیدارمراکش وکره جنوبی به عنوان اولین بازیکن با حجاب تاریخ جام جهانی زنان وارد تاریخ جام جهانی زنان شد.جامی که هم اکنون در استرالیا و نیوزلند در حال برگزاری است.

فدراسیون بین المللی فوتبال«فیفا»درسال ۲۰۱۴ پس ازدرخواست فعالان،ورزشکاران و مقامات دولتی کشورهای مختلف،ممنوعیت پوشاندن سر را به دلایل مذهبی لغو کرد.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن