اخبارخارجی

آمادگی الازهر برای میزبانی نمایشگاه قرآن ارمنستان

آوای سنت : شیخ الازهر در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان از پیشنهاد وی برای برپایی نمایشگاهی از نسخ خطی کمیاب از قرآن کریم موجود در ارمنستان در موسسه الازهر استقبال کرد.

به نقل از الیوم السابع، احمد الطیب، شیخ الازهر الشریف امروز چهارشنبه، ۱۷ اسفند با آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان و هیئت رسمی همراه وی که به قاهره سفر کرده بودند، دیدار و راه‌های همکاری علمی و فرهنگی برای ترویج فرهنگ مدارای دینی را بررسی کرد.

وزیر امور خارجه ارمنستان نیز به نوبه خود بر اعتقاد کشورش به اهمیت تسامح دینی، احترام به ادیان و آزادی عبادت به عنوان اصول و حقوق اساسی در ارمنستان تأکید کرد و گفت که ارمنستان خواهان استفاده از تجربیات الازهر و سابقه طولانی آن در گفت‌وگوی پیروان ادیان است.

وزیر امور خارجه ارمنستان در این دیدار با اشاره به اینکه کشورش دارای نسخه‌های دست نویس کمیاب از قرآن کریم و نسخ خطی تاریخی اسلامی است، به شیخ الازهر پیشنهاد داد تا الازهر میزبان نمایشگاه دائمی برای نمایش این نسخه‌های خطی باشد که این پیشنهاد مورد استقبال شیخ الازهر قرار گرفت و وی بر آمادگی الازهر برای اجرای هر چه سریع‌تر این پیشنهاد تأکید کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن