اخبارخارجی

آموزش جنسی در مدارس، نبرد فرهنگی جدید از سوی ایالات متحده

آوای سنت : سخنگوی دولت جو بایدن گفت”رهبران جمهوری خواه به دنبال تنظیم لایحه‌ای هستند که به کودکان تحمیل می‌کند چه چیزی بخوانند، چه چیزی بیاموزند و از همه نگران کننده‌تر اینکه چه چیزی باشند.”

سیستم آموزشی ایالات متحده ماه‌هاست که صحنه تقابل‌ها بر سر آموزش نژادپرستی و تمایلات جنسی بوده است.

جدیدترین نبرد در فلوریدا در حال وقوع است، جایی که لایحه‌ای که معلمان را از بحث در مورد هویت جنسیتی و گرایش جنسی تا حدی یا به شیوه‌ای نامناسب برای مخاطبان جوان منع می‌کند، در ایالت جنوب شرقی این کشور در سنای ایالات متحده به تصویب رسید.
متن این لایحه که مخالفان، آن را (“نگو همجنس‌گرا“) می‌نامند، در حالی از حمایت فرماندار، ان دیسانتیس، یکی از چهره‌های حزب جمهوری خواه برخوردار است که واکنش کاخ سفید را برانگیخت.

براندون وولف، از سازمان برابری فلوریدا، ایده‌پرداز این لایحه این‌گونه بیان می‌کند” هم جنس گراها فقط به خاطر گرایش جنسی که دارند در جامعه از احترام برخوردار نیستند.”

چاستن بوتیگیگ، همسر پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل، با استناد به مطالعه پروژه Trevor که نشان داد ۴۲ درصد از جوانان هم جنس‌گرا در سال ۲۰۲۱ به طور جدی به خودکشی فکر می‌کردند، در توییتی نوشت” این کار بچه‌ها را نابود می‌کند.”

ناتاشا پولوپولوس، روانشناس کودک در میامی در مخالفت به لایحه تصویب شده که دانش‌آموزان را از اظهار هویت و گرایش جنسیتی خود منع می‌کند گفت” صحبت در چارچوب و ضابطه در مورد این موضوعات تعداد اقدام به خودکشی را کاهش می‌دهد.”

او معتقد است از سن هفت سالگی، کودکان می‌توانند ایده کاملاً روشنی درباره هویت جنسی خود داشته باشند. بنابراین، ممنوعیت این موضوعات در محیط مدرسه تنها باعث انزوای بیشتر آنها در جامعه می‌شود.

او تأکید کرد که این به معنای تشویق کودکان به صحبت در مورد رابطه جنسی نیست، بلکه این است که به آنها فرصت دهیم تا در مورد احساس خود فکر کنند و بدانند که اگر بخواهند می‌توانند صحبت کنند.

تینا دسکوویچ یکی از افراد سازمان Moms for Liberty که از این لایحه دفاع می‌کند، تبعیض آمیز بودن متن را رد می‌کند.
او گفت”این قانون به والدین اجازه می‌دهد تا فرزندان خود را تربیت کنند و در مورد آنچه برای آنها اتفاق می‌افتد نظر داشته باشند.”
او تأکید می‌کند که این بحث‌های مربوط به گرایش جنسی، باید در محیط خانه و در سن مناسب پیگیری شود.

انجمن معلمان کالیفرنیا نگرانی خود را در مورد این تنش‌ها ابراز کرد که در آن نیروهای سیاسی به دنبال تفرقه بین والدین و معلمان و مدارس هستند.

پروژه‌هایی شبیه به پروژه فلوریدا در سایر ایالت‌ها شروع شده است.
در آریزونا، متن مورد بحث، معلمان را ملزم می‌کند که در صورت اظهارنظر دانش‌آموزان در مورد هویت جنسیتی خود، به والدین هشدار دهند.

در ایندیانا، یک قانونگذار لایحه‌ای را ارائه کرده است که قبل از گفتگو با دانش آموزان در مورد گرایش جنسی یا هویت ترنس، به اجازه والدین نیاز دارد.

در اوکلاهاما، لایحه دیگری به دنبال ممنوعیت کتاب‌های ترجیح جنسی یا هویت جنسیتی از کتابخانه‌های مدارس است.

فعالان همجنس‌گرا به یاد دارند که کشور در اواخر دهه ۱۹۸۰، زمانی که ایدز یک اپیدمی بود، تهاجم مشابهی را تجربه کردند و پس از آن مقامات مجبور شدند دوره‌های آموزش جنسی در مورد اچ آی وی راه اندازی کنند.

کلیفورد روسکی، استاد قانون اساسی دانشگاه یوتا، خاطرنشان می‌کند که محافظه کاران اطمینان حاصل کردند که همجنس گرایی از ترسِ تلقین به کودکان در مدارس مورد بحث قرار نگیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن