اخبارخارجی

آیا فلسطین بر انتخابات آمریکا تاثیرمی گذارد؟

آوای سنت : هزاران نفر در واشنگتن در تظاهرات حمایت  از اسرائیل شرکت کردند و کنسولگری اسرائیل در واشنگتن اعلام کرد که تعداد این افراد ۲۹۰هزار نفراست . اما متخصصان با بررسی این اعداد گفتند که تعداد تظاهرکنندگان از ۱۵ هزار نفر بیشتر نبود

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، با این حال، آنچه مهمتر است این است که در گزارش های مطبوعاتی منتشرشده توسط وب سایت های یهودی آمریکایی آمده است که سازمان های طرفداراسرائیل کمک مالی ۲۵۰ دلاری را تحت عنوان هزینه حمل و نقل به واشنگتن اعلام کرده اند! اگرچه تعداد واقعی افرادی که برای شرکت در تظاهرات پول دریافت کرده‌اند مشخص نیست، اما این رقم به خودی خود نشان دهنده نگرانی اسرائیل از تظاهرات عظیمی است که در شهرهای بزرگ آمریکا در حمایت از فلسطین برگزار شد.

همزمان با تظاهرات طرفداران اسرائیل در واشنگتن ، جمع کثیری از یهودیان آمریکایی پل دانشگاه بوستون را مسدود کرده و بنرهای آتش بس در غزه را برافراشتند و در زمانی که لابی اسرائیل اعلام می کرد در انتخابات آتی صد میلیون دلار برای شکست جناح مترقی اعضای دموکرات مجلس نمایندگان اختصاص داده است زیرا جرات انتقاد از اسرائیل را داشته و خواستار آتش بس فوری شده است، بکا بالینت ، نماینده دموکرات یهودیان نیز خواستار آتش بس شد.

بدین ترتیب بالینت موضع قبلی خود درحمایت از اسرائیل را که یک ماه پیش اتخاذ کرده بود،تغییر داد و به ده ها هزار یهودی آمریکایی پیوست که پیش از او خواستار آتش بس شدند. بالینت در سخنرانی خود در مقابل کنگره خواستار آتش‌بس شد و افزود من ادعا نمی‌کنم که می‌دانم چگونه این درگیری چند دهه‌ای را حل کنم، اما چیزی که می‌دانم این است که کشتن غیرنظامیان و کشتن کودکان منفور و مطلقاً غیرقابل قبول است، حقیقت این است که موضع بالینت نه تنها با موضع ده‌ها هزاریهودی آمریکایی ، بلکه با موضع اکثریت دموکرات‌ها و حتی موضع کنونی اکثریت افکارعمومی آمریکا همخوانی دارد

نظرسنجی رویترز وایپسوس نشان می دهدکه ۶۸ درصد آمریکایی هاخواهان آتش بس هستند. به زبان ساده تر سه چهارم دموکرات ها و نیمی از جمهوری خواهان از آتش بس حمایت می کنند.با این حال،موضوع مهم این است که حمایت ازارسال سلاح به اسرائیل دربین مردم آمریکا به ۳۱ درصد کاهش یافته است،در حالی که ۴۳ درصد آنها با ارسال این سلاح ها مخالف هستند.درهمین نظرسنجی، ۴۱ درصدگفتند که طرفدار ارسال سلاح به اوکراین هستند واین یک پارادوکس بسیارمهم بود.اینجا شکاف بین مواضع اعضای کنگره و مواضع کسانی که آنها رانمایندگی می کنندپدیدار شده است.

مخالفت کنگره با ارسال سلاح به اوکراین بسیاربیشتر از افکار عمومی است درحالی که مخالفت با ارسال سلاح به اسرائیل همچنان درکنگره محدود ودرافکارعمومی گسترده تراست،شاید موضع افکار عمومی آمریکا در حمایت از آتش بس و مخالفت با ارسال سلاح به اسرائیل دلیلی باشد که دولت بایدن ازافشای نوع و اندازه تسلیحاتی که اخیرا به اسرائیل ارسال شده است خودداری می کند!

نظرسنجی ها یکی پس ازدیگری افشا می کنند که دو گروه به ویژه از رای دهندگان حزب دمکرات بیشترین دلسوزی را نسبت به فلسطینی ها دارند واشغالگری را رد می کنند؛ جوانان و سیاه پوستان.

حقیقت این است که تاثیرمسئله فلسطین هنوز درانتخابات آمریکا قطعی نشد،اما جوانان آمریکایی و سیاهپوستان این کشور در نبرد ریاست جمهوری قبلی به نفع بایدن تصمیم گرفتند،ازاین رو مهمترین سوال این است که موضع بایدن و کنگره درحمایت از جنایات اسرائیل درغزه تا چه اندازه می تواند بر نبردهای ریاست جمهوری و کنگره در انتخابات ۲۰۲۴ تأثیر بگذارد؟!

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن