اخبارخارجی

 اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار بزرگداشت هفته قدس شد

آوای سنت : اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار بزرگداشت «هفته جهانی قدس» از طریق تلاش‌های مضاعف و افزایش حمایت از مساله فلسطین شد.

دکتر علی محی‌الدین قره‌داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان با انتشار بیانیه‌ای خواستار بزرگداشت «هفته جهانی قدس» از طریق تلاش‌های مضاعف و افزایش حمایت از مساله فلسطین شد.

وی افزود: ما درخواست می کنیم که انجمن و سازمان های اسلامی در سراسر جهان در هفته جهانی قدس که فردا آغاز شده و طی یک هفته آینده ادامه خواهد داشت، فعالیات های مختلفی برگزار کنند.

او همچنین تصریح کرد: پس از دیدار با هیات ها و سازمان ها به توافق رسیدیم که حمایت از مسجدالاقصی و تلاش برای آزادسازی قدس و فلسطین اشغالی یک فریضه دینی و واجب انسانی بوده و جنایات اشغالگر علیه مسجدالاقصی، قدس و اخراج مردم از مناطق خود به منزله جنایات جنگی است.

همچنین ما باید اشغالگر را تحریم اقتصادی کنیم. عادی‌سازی روابط با اشغالگر خلاف دین اسلام است.

گفتنی است پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل تعرض شهرک‌نشینان یهودی تحت تدابیر امنیتی پلیس و نظامیان اسرائیل به مسجد الاقصی تقریبا به اتفاقی روزمره تبدیل شده و از سال ۲۰۰۳ جنایات آنها علیه مردم فلسطین افزایش یافته است.

اسرائیل قصد دارد زمینه را برای تسلط کامل بر مسجد الاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن میان یهودیان و مسلمانان فراهم کند.

اداره اوقاف اسلامی شهر قدس، وابسته به وزارت اوقاف اردن همواره این اقدام شهرک‌نشینان یهودی را محکوم کرده و خواهان توقف آن است./آناتولی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن