اخبارداخلی

احداث دهکده ورزش‌های دانش‌آموزی در استان هرمزگان

آوای سنت : مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به ساخت دهکده ورزش‌های دانش آموزی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس گفت: با احداث این دهکده هرمزگان به قطب ورزش دانش آموزشی کشور تبدیل می‌شود.

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین تجلیل از مدیران برتر مدارس هرمزگان اظهار داشت: بخش عمده مهارت، تربیت و ادبمان را مدیون معلمان هستیم و در قبال این همه تلاش باید احترام آنان را حفظ کرد.

وی افزود: امروز در همین راستا از ۱۲۹ مدیر مدرسه و مسئول آموزش و پرورش که در زمینه امتحانات نهایی میانگین مناسبی کسب کرده بودند و قبولی کنکور آنها قبولی قابل توجهی بود تکریم و تجلیل داشتیم.

استاندار هرمزگان گفت: این تجلیل کار کوچکی در تکریم معلمان و زحمت کشان امر آموزش استان است و امیدواریم با برنامه‌های مورد نظر در آینده در زمینه ارتقا وضعیت آموزش و قبولی کنکور شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم.

هرمزگان قطب ورزش‌های دانش آموزی کشور می‌شود

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این آیین با تجلیل از اقدامات مهم استاندار هرمزگان در دو سال اخیر در حوزه آموزشی اظهار داشت: اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش نسبت به دولت‌های گذشته بی نظیر است و تحول جدی در حوزه ساخت فضای جدید آموزشی با حمایت استاندار رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته سالانه گاه یک جلسه شورای آموزش و پرورش توسط استاندار برگزار نمی‌شد اما در سال جاری تاکنون ۱۰ جلسه و فقط در شهریور ۳ جلسه این شورا به ریاست استاندار برگزار شده گفت: استاندار در این جلسات دستورات اکید و دقیق داشته تا حوزه آموزشی استان ارتقا یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تجهیز ۴ آزمایشگاه تخصصی با بهترین امکانات، اجرای طرح شهید سلیمانی به عنوان اولین استان، آماده شدن ۸ سالن ورزشی سرپوشیده و اقدامات مهم استاندار در زمینه رفاهی فرهنگیان بخشی از توجه دولت و شخص استاندار به امر آموزش و پرورش استان است.

وی با تاکید بر اینکه در توسعه هنرستان‌ها در دولت سیزدهم رکورد کشور را زده‌ایم گفت: شاخص ایجاد هنرستان‌ها در این دولت در استان به عدد ۵۱ درصد رسیده و ۲۸ هنرستان تخصصی ایجاد شده است.

قویدل با اشاره به اینکه در دو سال اخیر در حوزه نخبه پروری کارهای بزرگی صورت گرفته افزود: امسال تعداد رتبه‌های زیر ۱۰۰ ما صد در صد رشد یافت و قبولی‌های ما در حال حاضر در بهترین دانشگاه‌های کشور حضور دارند و تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ تعداد قبولی پزشکی ما در تمام حوزه‌ها تنها ۴۷ بود اما امسال به بالای ۲۱۰ نفر رسیده که گام ماندگاری است و در آینده به حوزه بهداشت و درمان کمک می‌کند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای ساخت دهکده ورزش‌های دانش آموزی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس گفت: هفته آینده تفاهم نامه احداث دهکده ورزشی شهر بندرعباس با حضور وزیر آموزش و پرورش امضا می‌شود و در مرحله نخست برای احداث این دهکده ۲۰۰ میلیارد تومان به استان تخصیص خواهد یافت تا استان ما با تامین امکانات مورد نیاز به قطب ورزش دانش آموزشی کشور تبدیل شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن