اخبارخارجی

اخراج ۲۱ نظامی عربستان از آمریکا

آوای سنت : دولت آمریکا اعلام کرد که ۲۱ نظامی سعودی تحت آموزش در پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در این کشور را در پی حمله مرگبار ماه دسامبر یکی از هم قطاران آنها در فلوریدا، اخراج می کند.

به گزارش آوای سنت به نقل از بی بی سی ، در تیراندازی روز ششم دسامبر سال ۲۰۱۹، محمد سعید شمرانی که از طرف نیروی هوایی عربستان سعودی برای شرکت در یک دوره آموزشی به پایگاه پنساکولا در ایالت فلوریدا اعزام شده بود، سه نظامی آمریکایی را به ضرب گلوله کشت و هشت نفر از جمله دو افسر پلیس را زخمی کرد. او خود با شلیک ماموران پلیس کشته شد.

مقامات آمریکایی می گویند که ۲۱ اخراجی به آن حمله کمک نکرده و گزارش های مقدماتی مبنی بر این که برخی از آنان از صحنه حمله فیلمبرداری کرده بودند، درست نبوده است.

با این حال، ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا، روز دوشنبه (۱۳ ژانویه) اعلام کرد که این افراد در اینترنت و شبکه های اجتماعی مطالب جهادی و تصاویر آزار جنسی کودکان منتشر کرده بودند. او همچنین تیراندازی را یک “اقدام تروریستی” توسط یک مهاجم تنها توصیف کرد و گفت که دولت عربستان سعودی در این پرونده به طور کامل با واشنگتن همکاری کرده است.

حداقل شش نظامی سعودی که در پایگاه محل حمله حضور داشتند، بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. آن پایگاه نیروی دریایی که حدود ۱۶ هزار نظامی و ۷۴۰۰ نفر کارمند غیرنظامی دارد، یکی از مراکز آموزشی عمده برای نظامیان کشورهای متحد آمریکاست.

حدود ۸۵۰ دانشجوی نظامی از عربستان سعودی در ایالات‌متحده تحت آموزش هستند.

پنتاگون گفت آموزش‌های عملی به حال تعلیق درآمده است و اقدامات امنیتی و نظارتی تازه اعمال شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن