اخبارخارجی

ادامه تحقیقات درباره انفجار اخیر بیروت/واکنش امارات به حضور نظامیان ترکیه در قطر/دستگیری ۲ سرکرده اصلی داعش در فلوجه/طرح نظامی جدید ارتش رژیم صهیونیستی/سخنگوی طالبان حمایت از ترامپ را تکذیب کرد

بسته چند خبر آوای سنت

آوای سنت : آخرین اخبار منطقه خاورمیانه و جهان اسلام در آوای سنت

ادامه تحقیقات درباره انفجار اخیر بیروت

رئیس جمهور لبنان از ادامه تحقیقات مربوط به انفجار اخیر بیروت در منطقه طریق‌الجدیده خبر داد.

«میشل‌عون» رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد که تحقیقات در خصوص انفجار جمعه شب گذشته در منطقه «طریق الجدیده» بیروت برای کشف حقیقت آن همچنان ادامه دارد و وی نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

میشل عون با ابراز ناراحتی و اندوه خود برای قربانیان این انفجار به خانواده‌های آنها تسلیت گفته و از خدواند خواستار شفای عاجل برای مجروحان شد.

رئیس جمهوری لبنان همچنین به تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولان مربوطه برای مهار آتش و پیامدهای آن به ویژه برای ساکنان منطقه مذکور اشاره کرد.

عون درباره خطر ذخیره مواد منفجره در اماکن مسکونی و میان محله‌های پرجمعیت هشدار داده و از سرویس‌های اداری و امنیتی خواست تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی انجام دهند.

واکنش امارات به حضور نظامیان ترکیه در قطر

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی اظهار داشت، حضور نظامیان ترکیه در قطر، عنصری جهت بی‌ثباتی در منطقه به حساب می آید.

قطر از سال ۲۰۱۷ که چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات) روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کرده‌اند، به تقویت روابط با ترکیه روی آورده است. دوحه همچنین قرارداد دفاعی مشترک با ترکیه را امضا کرده که بر اساس آن نیروهای ترکیه وارد قطر شده‌اند. ترکیه نیز طبق توافقی که با قطر کرده، در این کشور حضور نظامی خواهد داشت. این امر موجب نگرانی امارات و رژیم آل سعود شده است. ابوظبی از این توافق و نزدیکی قطری ـ ترکی خصوصا در زمینه نظامی واهمه دارد، زیرا آن را خدمتی به «اخوان» می‌داند.

قطر پنجشنبه گذشته، یک کشتی جنگی به نام «دوحه» از ترکیه‌ تحویل گرفت. طبق گزارش وزارت دفاع قطر، این کشتی ویژه اهداف آموزشی و تمرینات است و در گشتی‌ها و عملیات پشتیبانی دریایی نیز می‌توان از آن استفاده کرد و یکی از دو کشتی است که قرارداد آن در سال ۲۰۱۸ بین قطر و ترکیه امضا شده است.

دستگیری ۲ سرکرده اصلی داعش در فلوجه

نیروهای امنیتی عراق توانستند دو سرکرده گروه داعش با نام های «ابواسلام» و «ابوغفران» را در منطقه فلوجه دستگیر کنند.

انهدام باند داعش در پی تعقیب آنها پس از حمله تروریستی به نیروهای پلیس در فلوجه صورت گرفت.

نیروهای عراقی می گویند در محل دستگیری سرکردگان داعش، مقادیری مواد منجره و شماری بسته های انفجاری نیز کشف و ضبط کرده اند.

این در حالی است که نیروهای عراقی وضعیت آماده باش امنیتی در بغداد را تکذیب کرده اند.

طرح نظامی جدید ارتش رژیم صهیونیستی

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش این رژیم قصد دارد هر سرباز را به داشتن یک پهپاد مجهز کند.

به نقل از آرتی عربی، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از طرح نظامی جدید این رژیم خبر داد.

این شبکه عبری زبان اعلام کرد که از ویژگی های پهپادهای جدیدی که ارتش رژیم صهیونیستی قرار است در آینده سربازان خود را به آن مجهز کند، سبک، ارزان قیمت و سریع بودن آن است که می تواند بیشتر از یک ساعت پرواز کند.

به گفته این شبکه، استفاده از این پهپادها نحوه نبرد ارتش رژیم صهیونیستی را تغییر می دهد.

سخنگوی طالبان حمایت از ترامپ را تکذیب کرد

سخنگوی طالبان می‌گوید، شبکه «سی‌بی‌اس» امریکا سخنانش را تعبیر نادرست کرده‌است.‌ این رسانه‌ امریکایی به نقل از ذبیح‌‌الله مجاهد گزارش داده‌ که طالبان امیدوار هستند دونالد ترامپ دوباره برنده شود و به حضور نیروهایی امریکایی در افغانستان پایان دهد.

ذبیح‌ الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان، امروز (ِیک‌شنبه، ۲۰ میزان) در توییتی نوشت: «رسانه سی‌بی‌اس امریکایی، گفته‌های من را نادرست تعبیر کرده، چیزی که آن‌ها گفته اند همچو چیزی به آن‌ها گفته نشده‌است.”

سی‌بی‌اس گزارش داده ‌بود که طالبان نگران سلامتی ترامپ هستند.

این شبکه به نقل از ذبیح الله مجاهد گزارش داده که وی گفته‌است: «ما امیدواریم که او انتخابات امریکا را ببرد و به حضور نظامی آن کشور در افغانستان پایان دهد».

یک عضو دیگر طالبان نیز درباره آقای ترامپ به این شبکه خبری گفته که «وقتی خبر ابتلای ترامپ به کرونا را شنیدیم، نگران سلامتی او شدیم».

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن