گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

عمل به قرآن و سنت راهکار بازگشت به دوره عظمت اسلامی

انتقاد یک استاد دانشگاه از سازش اعراب با اسرائیل

آوای سنت:یک  استاد دانشگاه راهکار بازگشت اسلام به دوره عظمت و شکوه را عمل به قرآن و سنت رسول الله دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، استاد فضل احمد مهاجر در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار آوای سنت در افغانستان، دلیل تفرقه در میان امت اسلامی را فراموشی امت از وظایفی دانست که خدای متعال بر عهده آنها گذاشته است و گفت: مسلمانان وظایف و رسالت شان را فراموش کرده اند. در شرایط حال حاضر باید برای پیدا کردن راهکاری مناسب به منظور نشر و گسترش دین در میان اقشار جوان باشیم .

وی افزود: باید اهداف و راهکارهایی را در پیش بگیریم تا جوانان به ما اعتماد کنند. برای این منظور می بایست برنامه منظمی را به اجرا بگذاریم. نیاز داریم تا اسلام را به دوران شکوفایی و عظمتی که داشت برگردانیم.

استاد تفسیر و حدیث علوم اسلامی در این خصوص اظهار داشت: بدون شک راه بازگشت به دوران طلایی عمل به سنت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم و الگو برداری از دوران صحابه رضی الله عنهم است. قرآن کریم را قدر بدانیم و به دستورات، سفارشات و توصیه های کلام حق عمل .نماییم

 اتحاد امت اسلامی در کنار عمل به دستورات خالق یکتا، موجب خواهد شد تا اسلام به عظمت گذشته خودش برسد.

استاد مهاجر با انتقاد از اقدام برخی کشورهای عربی در برقراری ارتباط با اسرائیل عنوان نمود: ای کاش شرایطی پیش می آمد و سران این کشورها به سوی اصلاح شدن گام بر می داشتند. این سردمداران دفاع از حقوق ملت فلسطین را مهم نمی شمارند. آنها از اسلام و قرآن فاصله پیدا کرده و دستورات الهی را نادیده می گیرند.

آنها گول دشمن را خورده و به نوعی می توان گفت که خود را به شکار دشمنان دین الهی در آورده اند.

استاد پوهنتون هرات با یادآوری شرایط پیچیده در منطقه خاورمیانه خاطر نشان ساخت: به این حکام توصیه می شود که به راه حق و طریقه الهی بازگشته و نسبت به وظایفی که نسبت به امت اسلامی دارند، آگهی لازم را کسب نمایند. مسائل دینی و مقدسات اسلامی می بایست به طور گسترده و زیاد در پهنه سرزمین های اسلامی انعکاس داده شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن