اخبارداخلی

ازدواج فامیلی عامل نابینایی در برخی روستاهای نهبندان است

آوای سنت : مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: آمار معلولیت بینایی، کم بینایی و شب کوری در برخی روستاهای نهبندان بالا است که طبق پژوهش انجام گرفته در چاهداشی، شاه‌کوه و آتشکده علیا ازدواج های فامیلی عامل بروز آن ذکر شده است.

حسن شرفی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دولت اظهار کرد: در حال حاضر آمار پشت نوبت مستمری بهزیستی به صفر رسیده که نشان دهنده نگاه ویژه دولت سیزدهم است و سال گذشته ۶ میلیارد ریال به اعتبار ماهانه مستمری، به اعتبارات استان افزوده شد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مستمری ماهیانه به جامعه هدف پرداخت می‌شود و مددجویان این نهاد برای یک بار می‌توانند تعرفه های آب، برق و گاز رایگان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت پیشگیری از معلولیت ها گفت: از همین رو برنامه غربالگری بینایی و شنوایی بدو تولد انجام می شود از همین رو ۳۲ دستگاه غربالگری شنوایی در استان فعال است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۸۱۹ نفر در مراکز اقامتی پذیرش شدند، افزود: در سال گذشته برای ۱۸۴ نفر معتاد بهبود یافته ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در استان نیز بیان کرد: سال گذشته هزار و ۶۱۲ نفر یارانه مشاوره دریافت کردند.

شرفی گفت: از کودکان ساکن در روستا که دارای معلولیت جسمی شدید بوده اما از شرایط ذهنی مطلوبی برخوردار هستند، حمایت می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم گفت: رشد ۱۰۰ درصدی اجرای برنامه سنجش سلامت جانبازان شیمیایی را از ابتدای دولت سیزدهم داشته ایم.

ابوالفضل نوفرستی افزود: ارایه خدمات توانبخشی به جامعه هدف ۴۶۱ مورد، ارایه تجهیزات پزشکی ۲۳۱ مورد، ارایه تجهیزات پروتز ۲۲۱ مورد و کاهش مدت زمان پرداخت خسارت ایثارگران به کمتر از ۳۰ روز عملکرد دیگر دولت سیزدهم در این حوزه بوده است.

وی عنوان کرد: راه اندازی مرکز فیزیوتراپی ایثار هم از دیگر عملکرد ۲ سال گذشته بوده و یک دستگاه آمبولانس هم به مجموعه ایثار اضافه شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت:حق پرستاری تمام مادران و پدران شهید بالا ۷۰ سال در دولت سیزدهم برقرار شد که کمک بسیار خوبی به خانواده ها بود.

وی با بیان اینکه جامعه ایثارگری استان هفت اختراع تاکنون داشته افزود: ساخت پهباد، ماشین مسابقه و نوع خاص کولر که مصرف آب آن پایین است از جمله این اختراعات بوده است./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن