اخبارداخلی

پروژه مهر بانشاط در ۶۸ مدرسه استثنایی کردستان آغاز شد

آوای سنت : پروژه مهر با نشاط با شعار دانش‌آموز بانشاط، مدرسه پویا با توسعه عدالت آموزشی و مشارکت اولیا در ۶۸ (کد) مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استان آغاز شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در این رابطه  اظهار کرد: پروژه مهر یکی از دستاوردهای مهم در برنامه‌های آموزش وپرورش است و با ابلاغ شیوه نامه و ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس استان آغاز شده و در حال اجرا است.

طالب محمدی با بیان اینکه پروژه مهر اقدامی مناسب در راستای شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با نیازهای ویژه است، گفت: سامان دهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگی‌های معلمان، ساماندهی مطلوب و توانمندسازی نیروی انسانی، برنامه ریزی جهت ثبت، سفارش و توزیع کتب درسی و سنجش نوآموزان از اهداف مهم اجرای این پروژه است.

وی یادآور شد: مدیران مدارس نقش محوری در جلب مشارکت سایر ارگان‌ها برای همکاری بیشتر با مدارس و اجرای بهتر پروژه مهر در حوزه های مختلف آموزشی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

رییس آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز فضای بیرونی و داخلی مدارس، تبلیغ، اطلاع رسانی، نظارت و ارزیابی برای اجرای بهتر پروژه مهر آغاز شده است، گفت: هدفمندی و احساس مسئولیت مهری با نشاط را در مدارس استثنایی رقم خواهد زد.

وی تاکید کرد: کارگروه‌های مختلف باید با تمهید ساز و کارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیت‌ها در مدارس نظارت داشته و با بهره‌گیری از توان و تخصص کارکنان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.

پروژه مهر از برنامه های وزارت آموزش و پرورش است که هر ساله در تابستان به منظور تمهید بازگشایی مطلوب و با برنامه مدارس در آغاز سال تحصیلی برای اجرا ابلاغ و در مدارس اجرایی می شود.

این پروژه از سوی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کلید خورده و در مدارس اجرایی می‌شود وموفقیت آن در مسیر مطلوب برگزار کردن سال تحصیلی جدید، نیازمند ساماندهی به موقع امور آموزشی است./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن