اخبارداخلی

استاندار: مذهب شافعی ظرفیت بزرگ فرهنگی کردستان است

آوای سنت : استاندار کردستان گفت که مذهب شافعی ظرفیت بسیار بزرگ فرهنگی استان به شمار می رود و نباید براحتی از کنار آن بگذریم.

 اسماعیل زارعی کوشا در شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در راستای ارتقای هویت ملی می توانیم از این ظرفیت بزرگ فرهنگی استفاده کرده و تلاش کنیم کردستان به عنوان مرکز شوافع جهان اسلام شناخته شود.

وی افزود: مذهب شافعی ظرفیت بسیار بالایی برای نزدیکی مسلمانان بوده و در راستای سند راهبردی نظام می توانیم همگرایی بیشتری ایجاد کنیم.

استاندار کردستان در ادامه گفت: در زمینه ارتقای هویت ملی مساله مهم اثرگذاری برنامه‌ها است و فقط صِرف برگزاری و رفع تکلیف انتظاری نیست که از ما دارند لذا در این زمینه باید به فکر طراحی برنامه موثرتری باشیم؛ کردستان نشان داده که می تواند موثر و الگو باشد.

وی اضافه کرد: در بحث ارتقای هویت ملی نیز می توانیم موضوع را در مدارس جمع‌ سپاری کنیم و با اعلام فراخوان از فرهنگیان، دانشجویان و اساتید دانشگاهها بخواهیم راهکار ارائه دهند.

استاندار کردستان در ادامه به اجرای طرح شهید سلیمانی در قالب پروژه‌های ورزشی اشاره کرد و از شهرداران و فرمانداران خواست برای گام بعدی این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

همچنین هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این نشست به وجود حدود ۱۷ هزار کلاس درس در مدارس غیردولتی و انتفاعی استان اشاره و بر یکسان سازی برنامه های فرهنگی در آنها تاکید کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان هم در این جلسه به تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته جزو استان‌های برتر مجری طرح بودیم و امسال نیز ۴۹ پروژه در قالب این طرح اجرا خواهد شد.

افشین خوشگوار افزود: پروژه‌های امسال شامل ۲۱ چمن مصنوعی، ۱۲ کف‌پوش ورزشی‌، هشت سالن ورزشی کوچک و تعمیر و بهسازی هشت فضای ورزشی است ضمن اینکه سهم اعتبارات وزارتی ۱۵۰ میلیارد ریال است که ۳۵ درصد آن تخصیص یافته و از محل آن ۱۹ پروژه فعال و ۱۲ مورد آن به اتمام رسید.

وی افزایش ۲۲ هزار متر مربع فضای ورزشی جدید درون مدرسه‌ای، جلب مشارکت‌های مردمی و ایجاد درآمد پایدار در مدارس مجری طرح را از جمله مزایای این طرح در کردستان اعلام کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن