اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

تاثیر مخرب فرهنگ یهود بر امت اسلامی

آوای سنت: استاد حوزه انوارالعلوم خیرآباد تایباد، زندگی تاثیر پذیرفته از روش و منش یهود را عامل تفرقه و اختلاف در میان امت مسلمان برشمرد.

به گزارش آوای سنت، مفتی علیرضا رسولی طی در همایش فدی ‌الاقصی ( فدائیان قدس) که در محل حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد با مرتبط خواندن وقایع اخیر غزه به فتنه یهود بر علیه جهان اسلام گفت: امروز همه جوامع از دور و نزدیک شاهد جنایاتی هستند که صهیونیست غاصب نسبت به مسلمانان غزه مرتکب شده است. آنها روزانه هجم زیادی از بمب های اهدایی آمریکا را بر سر اهل غزه فرو می‌ریزند. این یک بخش از قضیه است و البته از یهود بیشتر از این نباید انتظار داشت. حکمت جنگ اسرائیل بر علیه غزه این است که بخشی از مردم جهان از رذالت‌ های اخلاقی یهود ناآگاه بوده و برداشت مثبتی از این رژیم داشتند. امروز چهره یهود برای مردم دنیا واضح شده است و حتی مردم در آمریکا و اروپا هم سیمای حقیقی اشغالگران قدس را شناختند.

مفتی رسولی با تاکید بر این مطلب که خداوند متعال یهود را لعنت کرده کرده است با استناد با آیه شریف قران کریم افزود: [اینان‌] کسانی هستند که خداوند لعنت شان کرده و بر آنان خشم گرفته و طاغوت را پرستیده ‌اند و [خداوند] آنان را [همچون‌] بوزینه و خوک گردانده است.

یهودیان بر این باور هستند که کسی جز خودشان انسان نیست و همه باید کشته شوند. آنها خود را جزو نژاد برتر می دانند. ساکنان جهان بعد از جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شوند، غاصبان قدس شریف را شناخته اند، به این علت شاهد هستیم که روزانه صدها هزار نفر بر علیه این ظلم و ستم بر علیه مردم بی دفاع و بی گناه در شهرهای مختلف دست به تجمعات اعتراض آمیز می زنند.

استاد حوزه انوارالعلوم خیرآباد، طوفان‌الاقصی و حمله حماس به اسرائیل را دارای پیامدهای مثبت خواند و اظهار داشت: در این حمله سهمگین اعتبار اسرائیل و آمریکا با خاک یکسان شد. آنها مدعی بودند که دارای برترین ارتش دنیا هستند و از پیشرفته ‌ترین امکانات برخوردار می باشند، اما در مقابل یک گروه کوچک به راحتی غافلگیر شده و شکست خوردند. اگرچه دولت رژیم صهیونیستی آمار رسمی تلفات خود را در این جنگ اعلام نمی کند، ولی قطعا تلفات شان بسیار بیش از تعدادی است که در رسانه های می گویند. رژیم اشغالگر با وجود داشتن همه امکانات لازم هنوز نتوانسته‌ است که پیشروی چندانی در باریکه غزه داشته باشد.

نکته دیگر اینکه با آبغوره گرفتن و گریه کردن کار درست نمی‌شود. پیامد جنگ، ثمرات غفلت ما است. همه ما از علما، خواص و عامه کوتاهی کرده و از دستورات خدای متعال را نادیده گرفتیم. به زندگی خصوصی خود چسبیده بودیم. الله متعال نشان داد که هرگاه امت اسلام غفلت بورزند، خسارات وارده شدید خواهد بود و امروز متوجه هستیم که چقدر کوتاهی کرده‌ایم. حال باید از کجا شروع کنیم؟ به نظر من هر کس باید از خودش شروع کند. وعده الهی است که هرگاه جامعه اصلاح شود، الله متعال قطعا آنها را قدرت می‌بخشد.

مفتی رسولی، ضعف امت را از مشکلات برجسته در جهان اسلام دانست و یادآور شد: با حرف زدن کاری از پیش نمی رود. مسلمانان قرن اول عامل به عمل بودند، اما ما متاسفانه نمازها را به تاخیر انداخته و به چیزهای دیگری مشغول می شویم. صفات مومنین را از دست داده و اهل دل نیستیم. صحابه شب‌ ها برای عبادت بیدار بودند، اما تمام زندگی ما متاثر از یهود است و در معصیت به سر می بریم. صحابه صدر اسلام به واقع چنین نبودند. هر کس باید از خودش شروع کند تا نصرت غیبی خداوند فرود آید. ما به همفکری نیاز داریم، در طول تاریخ همواره تشتت، تفرقه و اختلاف باعث شکست ما شده است، پس همه باید همفکر و همدل باشیم. اختلافات را حل کرده و همدیگر را تحمل کنیم.

این عالم اندیشمند اهل سنت تاکید کرد: هرگز نباید نامید شویم. در دوره مغول ها نیز خسارات شدیدی بر امت تحمیل شد، ولی الله متعال دین خودش را نصرت نمود. گاهی چنان فشار و سختی براهل ایمان می‌آید که نزدیک است که بر اهل ایمان ناامیدی مستولی گردد. مولانا محمود الحسن (ره) فرمایش کرده است، در تبعید بودم که راه حل مشکلات اسلام را در خواندن قرآن یافتم. آن را آموزش دهیم و به آن عمل کنیم. با قرآن باشیم تا ما را به پیروزی برساند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن