اخبارخارجی

اظهارات وزیر خارجه سابق لبنان درباره آمریکا/عطوان: عربستان بزرگترین بازنده انتخابات آمریکاست/سخنان مفتی روسیه دربراه اعلان جنگ با فرانسه/وتوی مصوبه سنا درباره ممنوعیت فروش سلاح به عربستان توسط ترامپ/

بسته خبری چند خبر سایت آوای سنت

آوای سنت: بسته خبری چند خبر سایت آوای سنت،حاوی اخبار کوتاه از منطقه و جهان اسلام

اظهارات وزیر خارجه سابق لبنان درباره آمریکا

وزیر خارجه پیشین لبنان با اعلام اینکه «حمایت از اسرائیل جزو اصول ثابت رؤسای جمهور آمریکا است» گفت: راهبرد آمریکا در جهان و سیاست خارجه آن با تغییر نام رئیس‌جمهور این کشور تغییری نخواهد کرد.

عدنان منصور وزیر خارجه پیشین لبنان تأکید کرد: راهبرد آمریکا در جهان و سیاست خارجه این کشور با تغییر نام رئیس جمهور تغییری نخواهد کرد از همین رو سیاست همان سیاست است چه جو بایدن پیروز شود چه دونالد ترامپ.

وی با تأکید بر اینکه «آمریکا هیچ نوع وحدت منطقه‌ای بین کشورهای منطقه را برنمی‌تابد» افزود: آمریکا اصول ثابت متعددی در قبال خاورمیانه دارد که مهم‌ترین آن تلاش برای نفوذ در منطقه و ثروت‌های نفتی آن است و علاوه بر این به حمایت از اسرائیل، ادامه می‌دهد.

عطوان: عربستان بزرگترین بازنده انتخابات آمریکاست

سردبیر روزنامه فرا منطقه‌ای “رای‌الیوم”، با یادآوری نقش مقام های سعودی در عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و حمایت همه جانبه آنها از دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا، عربستان را بزرگترین بازنده انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا دانست.

عبدالباری عطوان در فایل صوتی که در تارنمای خبری این روزنامه منتشر شده با اشاره به تاثیر انتخابات آمریکا بر برخی کشورهای حامی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: عربستان بزرگترین کشور بازنده پیروزی جو بایدن نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود زیرا روابط تاریخی میان دمکرات ها و عربستان بسیار بد است.

وی افزود: به نظر من بایدن روابط خوبی را با عربستان آغاز نخواهد کرد، باید بیاد داشته باشیم که وی حدود هشت سال معاون بارک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا بوده و او سیاست های اوباما را اجرا خواهد کرد.

سخنان مفتی روسیه دربراه اعلان جنگ با فرانسه

طلعت تاج الدین معتقد است که اعلام جنگ علیه مردم یک کشور به دلیل کاریکاتور، شایسته نیست.

به گزارش اسپوتنیک، طلعت تاج الدین مفتی اعظم و رئیس اداره امور دینی مسلمانان شرق روسیه در رابطه با ماجرای کاریکاتور منتشر شده در فرانسه تاکید کرد که سخنان مفتی چچن که “همه فرانسوی هایی حامی مکرون را به عنوان دشمن می داند”، به عنوان نظر شخصی وی عنوان کرد.  وی گفت: اعلام جنگ علیه مردم به دلیل کاریکاتور “برای زندگی غیر طبیعی و نفرت انگیز است.”

مفتی اعظم ،رئیس اداره معنوی مرکزی مسلمانان روسیه، طلعت تاج الدین در مصاحبه با روزنامه روسی گفت که حضرت محمد (ص) موعظه انتقام را نمی کرد و برای بخشش ارزش قائل بود، بنابراین اعلام کردن نام شخصی به عنوان دشمن غیر طبیعی است. بنابراین وی در مورد اظهارات مفتی چچن را به عنوان نظر شخصی اش در نظر بگیرید.

به گفته تاج الدین ، ​​دین دستورالعمل در زندگی را بر پایه برقراری صلح ، نظم و هماهنگی به مردم می داند. “و به دلیل یک چیز ساده ، این واقعیت که کسی چیزی را نقاشی کرده است، برای اعلام جنگ، اعلام دشمنی – این نه برای خدا، نه برای پیامبران خدا و نه برای مومنان خوشایند نیست، این کار برای زندگی غیر طبیعی و نفرت انگیز است”.

وتوی مصوبه سنا درباره ممنوعیت فروش سلاح به عربستان توسط ترامپ

دونالد ترامپ، سه مصوبه کنگره در جلوگیری از فروش فوری سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را وتو کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ در حالی با این قطعنامه‌ها مخالفت کرده که اوایل هفته، ۵۰۰ نیروی نظامی ایالات متحده به عربستان اعزام شدند؛ این نخستین باری است که نیروهای آمریکایی پس از ۱۶ سال به عربستان بازمی‌گردند و در پایگاه هوایی سلطان خارج از ریاض مستقر می‌شوند.

از نظر ترامپ مخالفت با فروش اضطراری سلاح به عربستان و امارات متحده عربی، هم به رابطه واشنگتن با آنها آسیب می‌زند و هم جایگاه آمریکا را در رقابت جهانی ضعیف می‌کند.

آمریکا از اواخر دهه ۹۰ میلادی، همچنان بزرگترین صادرکننده سلاح در جهان است و به گواه موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، عربستان هم بزرگترین مشتری این کشور به شمار می‌رود. آمریکا در سال مالی ۲۰۱۸، ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سلاح فروخت که در مقایسه با سال قبل از آن ۳۳ درصد رشد داشته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن