اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا ساداتی بیان کردند : تضییع حق الناس موجب مواخذه در پیشگاه پروردگار و گرفتاری آخرت است

آوای سنت : مولانا سید عبدالصمد ساداتی در مراسم نماز جمعه اهلسنت سراوان با بیان اینکه دین مبین اسلام ؛ وارد ساختن ضرر و زیان و اذیت و آزار به دیگران در امور اجتماعی و زندگی روز مره را منع می کند ، رعایت نکردن حق الناس را مورد مواخذه قرارگرفتن در پیشگاه پروردگار و گرفتاری آخرت بیان کرد.

امام جمعه اهلسنت سراوان اظهار داشت : حقوق مردم به موارد محدود خلاصه نمی‌شود بلکه گسترده و وسیع است و برای کسانیکه این حقوق را بوسیله گفتار و رفتار تضییع نمایند در پیشگاه پروردگار مورد مواخذه قرار می گیرند.

مولانا ساداتی در اهمیت حق الناس گفتند : شریعت اسلام در همه امور حق الناس را مورد توجه قرار داده و مسائل آن را بیان کرده است ، از چهار بخش کتب فقه و حدیث ؛ یک بخش آن متعلق به عبادات است که مختص به الله متعال است و سه بخش دیگر آن را احکام معاملات و معاشرت و حقوق فیما بین و اولین آن طهارت و پاکیزگی است که امور بهداشت فردی و اجتماعی را در بر می گیرد.

ایشان تصریح کردند : دین اسلام در همه امور و حتی در عبادات رعایت حق الناس را مورد توجه قرار داده است ، بعنوان مثال اگر بوی بد سیر برای دیگران آزار دهنده باشد از رفتن به نماز جماعت منع شده است و همچنین از بلند خواندن قرآن در جاییکه مریض و یا کسی در حال استراحت باشد که موجب اذیت و آزار است و نیز در مسجد که اگر در نماز دیگران خلل وارد کند جایز نیست.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زنگیان سراوان خاطرنشان ساخت : صداهای بلند در مراسمات مانند عروسی که تا نصف شب به آن می پردازند ، ایجاد مزاحمت برای مردم و ضایع کردن حقوق دیگر شهروندان و گناه است که آسایش و آرامش را از آنها را سلب کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن