اخبارخارجی

اعتراض سونی بیل به سرکوب مسلمانان اویغور چینی

آوای سنت :  به دنبال پیروی ستاره فوتبال آلمانی مسعوداوزیل، سونی بیل ویلیامز ، فوق ستاره مسلمان نیوزلند ، حمایت خود از اقلیت مسلمان اویغور در چین را توییت کرده است.

هارولد گزارش داد ، ویلیامز با همراهی تصویری که نشانگر ظلم و ستم علیه این گروه است ، نوشت: “این زمان غم انگیز است که ما مزایای اقتصادی بربشریت مسلمانان اویغور انتخاب می کنیم.”

این زمان غم انگیز است که ما مزایای اقتصادی بیش از بشریت را انتخاب می کنیم #Uyghurs ?❤️?? pic.twitter.com/F5EIWIOY7n
– سونی بیل ویلیامز (SonnyBWilliams) 22 دسامبر ۲۰۱۹

این پیام از پیام قبلی صادر شده توسط آرسنال اوزیل منتشر شده بود که اظهار داشت: تعداد بیشتری از کشورها باید علیه اقدامات گزارش شده در چین درباره بازداشت مردم اویغور در “اردوگاه های بازآموزی” صحبت کنند.

در اوایل ماه جاری ، اوزیل در رسانه های اجتماعی نوشت: «ترکستان شرقی ، زخم خونریزی امت ، در برابر مظلومین در تلاش است تا آنها را از دین خود جدا کند. آنها قرآن خود را می سوزانند.»
اوزیل از زمان پست خود عواقب عظیمی را متحمل شد و لیگ برتر و آرسنال متحمل عواقب سختی شدند.

با این وجود باید دید که آیا واکنش جدی از سوی چین علیه ۳۴ ساله کیوی وجود دارد ، که قبلاً نظر خود را درباره چنین موضوعی حساس بین المللی ابراز نکرده است.

عکس العمل ها
این توییت توسط بسیاری در رسانه های اجتماعی مورد حمایت قرار گرفته است و برخی معتقدند که این امر ویلیامز را در لیست سیاه چین قرار می دهد.

به لیست سیاه چین خوش آمدید ، شما آن را ساخته اید! تبریک می گویم ، این نشانه موفقیت است
– woppa (@ Woppa1Woppa) 23 دسامبر ۲۰۱۹

با تشکر از شما پسر ? … هر ورزشکار و هر شخص باید متوقف شود تا جنایات چین علیه مسلمانان را متوقف کند ….
– آنیا الفندی آنیا (@ Ania27El) 23 دسامبر ۲۰۱۹

باشد که خداوند همه توانایی ما را برای ایستادن در برابر عدالت به ما عطا کند.
– IlmFeed (IlmFeed) 22 دسامبر ۲۰۱۹

با تشکر از شما برای صحبت کردن
Right حقوق بشر از پول مهم است #StandWithUyghur #China_is_terroist pic.twitter.com/3nb8uax6LN
– Groovy Boo (GroovyHKLover) 23 دسامبر ۲۰۱۹

از شجاعت شما متشکرم که حمایت خود را از # مسلمانان اویغور ابراز کردید . شما نماینده این هستید که طرف روشنایی بشریت چگونه باید باشد و در مقابل # واقعیت در چین بایستید . چین به زودی بازی های المپیک زمستانی را در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد کرد و بیایید چنین رویدادی را تحریم کنیم. #China_is_terrorist # BoycottBeijing2022 pic.twitter.com/QdC0bU7LNx
– Bruce Wayne ????? (@ BruceWayne852) 23 دسامبر ۲۰۱۹

دهه های آزار و اذیت
بسیاری از آنها به منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور چین – که بسیاری از اقلیت های قومی از جمله مردم مسلمانان اویغور است – می گویند به عنوان ترکستان شرقی نامیده می شوند.

سالهاست که مقامات چینی محدودیت هایی را برای مسلمانان اویغور در منطقه شمال غربی سین کیانگ اعمال می کنند.
چین برای ایجاد شبکه گسترده ای از اردوگاه ها در سین کیانگ با هدف یکسان سازی جمعیت اویغورها به منعکس کننده فرهنگ اکثریت هان ، با محکومیت بین المللی روبرو شده است.

براساس گزارش های متعدد رسانه ها و گروه های حقوق بشر ، بیش از یک میلیون اویغور و مردم سایر اقلیت های قومی مسلمان ، در اردوگاه های منطقه کاملاً کنترل شده گرد آمده اند.
دیده بان حقوق بشر در گزارش ۱۱۷ صفحه ای خود ، ” ریشه کن کردن ویروس های ایدئولوژیک”: کمپین سرکوب علیه مسلمانان سین کیانگ ، .
پس از انکار اولیه وجود اردوگاه ها ، چین آنها را به عنوان آموزشگاه های حرفه ای با هدف تضعیف علایق افراط گرایی و خشونت اسلامی توصیف می کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن