اخبارخارجی

اعتصاب بخشی از پزشکان و کادر درمانی سلیمانیه علیرغم افزایش شیوع کرونا

آوای سنت : علیرغم اینکه مواد ابتلا به ویروس کرونا در اقلیم کردستان به شدت رو به افزایش است، اما بخشی از پزشکان و کادر درمانی استان سلیمانیه در اعتراض به عدم دریافت حقوق ماهیانه خود، دست به اعتصاب زدند.

در روزهای گذشته آمار ابتلا به ویروس کرونا در اقلیم کردستان به شدت در حال افزایش بوده و تاکنون تعداد موارد شناسایی شده به ۲۰ هزار و ۲ مورد و آمار مرگ و میر نیز به ۷۱۲ مورد رسیده است.

با این حال حوزه بهداشت و درمان اقلیم به جز رسیدگی به تعداد بالای بیماران مبتلا به کرونا، با مشکلات بسیاری روبرو است و از جمله حقوق پزشکان، کادر درمان و دیگر حقوق بگیران این حوزه پرداخت نشده و بخشی از پزشکان و کادر درمانی در استان سلیمانیه در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود، اعلام  اعتصاب کرده و دست از کار کشیده اند.

شبکه تلویزیونی روداو، در این مورد گزارش داد که بنا به فراخوان اعتصاب در شبکه های اجتماعی، امروز نیز بخشی دیگر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در مراکز درمانی استان سلیمانیه به این اعتصاب می پیوندند.

اعتصاب کنندگان خواستار دریافت حقوق ماهیانه خود شده اند و در عین حال بخش های اختصاص داده شده به آزمایش، بستری و درمان مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی در استان سلیمانیه شامل این اعتصاب نشده است، اما روداو در خبر خود، اشاره کرده که این اعتصاب بر روند درمانی و کار مراکز درمانی در مقابله با کرونا تاثیرگذار است.

این پزشکان اعلام کرده اند که اتحادیه پزشکان و کادر درمانی از آنان حمایت کرده و قصد گسترش اعتصاب و برگزاری تظاهرات اعتراضی در تمامی شهرها و بخش های مختلف استان را دارند.

دو ماه پیش نیز پزشکان و کادر درمانی سلیمانیه، در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود، دست به اعتصاب زدند.

از سوی دیگر هیئت دولت اقلیم اعلام کرده که در هفته جاری اقدامات برای پرداخت حقوق کارمندان و حقوق بگیران بر اساس توان مالی خود را انجام می دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن