مجلس و نمایندگان

انتقاد تند نماینده گنبدکاووس از روند ثبت ‌نام مدارس

آوای سنت : مردم در هفته های اخیر و با شروع ثبت نام مدارس برای گرفتن حق خود مجبور به یافتن پارتی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از روند ثبت‌نام در برخی مدارس گفت: مردم برای حق قانونی خود مجبور هستند به دنبال پارتی باشند.

امان قلیچ شادمهر در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه عدالت آموزشی یکی از مهم‌ ترین مسائلی است که باید در سطح شهرستان عملیاتی شود افزود: یکی از مولفه‌های عدالت اجتماعی موضوع نیروی انسانی است که باید در این حوزه نیز عدالت در سطح استان گلستان دیده شود.

وی با بیان اینکه انتظار ما حضور نیروهای انسانی توانمند گلستانی در مدیریت بخش‌های مختلف آموزش و پرورش استان گلستان است اظهار داشت: شهرستان گنبدکاووس حتی ظرفیت آن را دارد که نیروی انسانی خود را به عنوان مدیر در وزارتخانه‌ها ببینند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از روند ثبت‌ نام در مدارس به ویژه مدارس هیئت امنایی عنوان نمود : متاسفانه مردم برای حق قانونی خود باید به دنبال پارتی باشند و بعضی از خانواده‌ها به دلیل بسته کردن دایره قانونی ثبت ‌نام با موضوعات جغرافیایی و … با مشکلات جدی رو به رو شده‌اند.

شادمهر با تاکید بر اینکه سخت‌گیری‌های بی‌ دلیل در موضوع هدایت تحصیلی جز اصطکاک و تضعیف روحیه دانش آموزان حاصلی نداشته است گفت: وقتی ما ۶۰ درصد از افراد را به سمت هنرستان‌ها سوق می ‌دهیم و این افراد بعد از اخذ مدرک دیپلم به جای دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراغ رشته‌های مدیریت و علوم انسانی می‌روند، چرا باید این قدر سخت‌گیری در هنگام انتخاب رشته صورت بگیرد.

نماینده حوزه گنبد با اشاره به اینکه شاخص‌های توسعه در شهرستان گنبدکاووس در برخی موارد بسیار پائین است ادامه داد: این شاخص‌ها در حوزه آموزش نیز در رده مناسبی قرار ندارد که باید در با تلاش و همت دسته جمعی با رشد و جهش مناسبی رو به رو شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن