اخبارخارجی

اعزام سه هزار نظامی آمریکایی به عربستان

ترامپ اعلام کرد این نیروها برای دفاع از عربستان اعزام می شوند

آوای سنت : دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی ضمن صدور فرمان استقرار ۳۰۰۰ نظامی آمریکایی در عربستان، مراتب را رسماً به کنگره نیز اطلاع داد.

ترامپ در نامه‌ای رسمی به کنگره آمریکا اعلام کرد که نیروها و تجهیزات اعزامی به عربستان شامل نیروهای حمایت‌کننده از عملیات جنگنده‌های آمریکایی از خاک عربستان، دو اسکادران هواپیمای جنگنده و ۳۰۰۰ نیروی نظامی خواهد بود.

وی با اعلام اینکه اولین مرحله از اعزام این نیروها و تجهیزات به منطقه ظرف چند هفته آینده انجام خواهد شد، هدف از اعزام آنها به منطقه را «مقابله با اقدامات خصمانه ایران و گروههای نیابتی آن» اعلام کرد.

در اوایل ماه اکتبر (اواسط مهرماه) مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا که کشورش پس از حمله پهپادهای یمنی به تأسیسات نفتی شرکت نفتی سعودی آرامکو به‌شدت تحت فشار قرار گرفته بود، اعلام کرد علاوه بر نیروها و تجهیزاتی که قبلاً آمریکا به منطقه اعزام کرده است، دو اسکادران هواپیمای جنگنده و پرسنل وابسته، سامانه‌های دفاعی پاتریوت و تاد و همچنین ۳۰۰۰ نیروی نظامی به عربستان سعودی اعزام خواهد شد.

بامداد روز شنبه ۲۳ شهریورماه دست‌کم ۱۰ پهپاد تهاجمی یمنی به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو حمله کردند و بر اثر این حمله تولید نفت عربستان به‌میزان ۵.۷ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

دونالد ترامپ بارها تاکید کرده است که هزینه حضور نیروهای نظامی آمریکا در کشورهای مختلف را خود کشورهای میزبان باید پرداخت نمایند.بر اساس همین شرط بنظر می رسد با توجه به اینکه در این مرحله حضور این تعداد نظامی آمریکایی برای دفاع از امنیت عربستان صورت گرفته است،هزینه ان از طرف خود عربستان پرداخت خواهد شد.

سوال مهم تر این است که  حال که در تامین امنیت خود ناتوان مانده اند ،هزینه های میلیاردی خرید تسلیحات برای مقامات سعودی چه فایده ای داشته است؟

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن