اخبارخارجی

اعمال فشار بر گروه های مسلمان برای امضای منشور ضد اسلامی در فرانسه

آوای سنت : به نقل از «دیلی صباح»، گروه های مسلمان ترک در فرانسه مصمم هستند که لایحه جدید ضد مسلمان فرانسه درباره منشور اصول اسلام را تا زمان ایجاد تغییرات و انجام اصلاحات در آن امضا نکنند.

«ابراهیم آلچی» ، رئیس کمیته هماهنگی مسلمانان ترکیه در فرانسه (CCMTF) ، در گفتگو با آناتولی گفت که آنها دوره سختی را پشت سر گذاشته اند و فشارها از همه طرف بر آنها وارد می شود.

وی با بیان اینکه بنیادهای دیگر مسلمانان در فرانسه نیز از آنها پشتیبانی می کنند افزود: ۶۰۰ تا ۷۰۰ مسجد و بنیاد ما را پشتیبانی می کنند و این در حالی است که  نزدیک به ۲۵۰۰ مسجد در فرانسه وجود دارد.

آلچی همچنین گفت: آنها نتایج مشاوره خود با ائمه و بنیادهای اسلامی در فرانسه  را با شورای اسلامی فرانسه در میان گذاشته اند.

رئیس کمیته هماهنگی مسلمانان ترکیه در فرانسه با محکوم کردن طرح اسلام فرانسوی،گفت: دین اسلام که مبتنی بر قرآن و سنت است ، نمی تواند به هیچ جامعه و گفتمان ایدئولوژیکی محدود شود؛ اسلام یک دین جهانی است.

آلچی  گفت که وی اخیرا جلسه ای با جرالد دارمنین ،وزیر کشور فرانسه برگزار کرده و این دیدگاه ها را با وی در میان گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد که چون آنها این لایحه را امضا نکرده اند ، با واکنش منفی شدید رسانه ها روبرو شده اند.

 آلچی گفت: متاسفانه آنها ما را اسلامگرای بنیادگرا و تروریست می دانند.

رئیس کمیته هماهنگی مسلمانان ترکیه در فرانسه تاکید کرد : تا زمانی که این لایحه محتوای ضد اسلامی خود را حفظ کند ، بسیاری از بنیادهای اسلامی و گروه های مسلمان آن را امضا نخواهند کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن