اخبارخارجی
موضوعات داغ

افزایش چشمگیر نگهداری از حیوانات وحشی در کشورهای عربی

آوای سنت : با وجود ممنوعیت قانونی و خطرات موجود ،چرا پرورش حیوانات درنده در خلیج فارس افزایش یافت؟

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت با وجود قیمت بالا و قوانین سخت گیرانه دولتی ، پدیده پرورش حیوانات درنده در کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال افزایش است و به نظر می رسد شبکه های اجتماعی تأثیر زیادی در این امر دارند.

از جمله شایع ترین انواع حیوانات در این پدیده می توان به شیر ،پلنگ ، کفتار ، گرگ و همچنین برخی از پرندگان شکاری اشاره کرد که این امر سوالات زیادی را در مورد دلایل افزایش این پدیده و نحوه حمل این حیوانات به محل سکونت ایجاد می کند.

پدیده پرورش حیوانات درنده در سال های اخیر شاهد استقبال در میان گروه جوانان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بوده است، این ایده در بین جوانان کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه با گسترش شبکه های اجتماعی گسترش یافت.یکی از دلایل این امر افراد معروف هستند که با این حیوانات عکس می گیرند و آنها را در شبکه های اجتماعی منتشرمی کنند.

این پدیده سوالات زیادی را در مورد دلایل گسترش این پدیده ایجاد می کند و اینکه چه چیزی این افراد مشهور یا جوانان را ترغیب می کند که این حیوانات را با وجود خطر زیاد به خانه های خود بیاورند؟

برخی گزارش ها دلایل گسترش این پدیده را تلاش برای تقلید از ثروتمندان،دیده شدن در رسانه ها و موقعیت اجتماعی  و جلب نظرات و تعامل بیشتر می دانند.

و در مورد راههای ورود حیوانات درنده به شهرهای خلیج فارس ، روزنامه انگلیسی تایمز فاش کرد که سالانه صدها پلنگ از آفریقا به مقصد قصرهای شاهزادگان کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می شود.

در این گزارش آمده است که شاهزادگان سعودی و دوستان بسیار ثروتمند آنها دست های پشت پرده رونق تجارت قاچاق پلنگ از آفریقا هستند ، زیرا این حیوانات به نمادی از موقعیت اجتماعی بالا تبدیل شده اند.

بر اساس مطالعه پاتریشیا ترکوریچ ، محقق مستقل حیات وحش ، مقصد۶۰ درصد از ۳۶۰۰ پلنگی که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ از آفریقا قاچاق شده بودند ، عربستان سعودی بود.

این مطالعه نشان داد که قیمت حیوان از ۵۰۰۰ دلار فراتر می رود ، قیمت توله و ماده بالاتر است ، این اتفاقات بر خلاف معاهدات بین المللی است که پلنگ ها را در بین گونه های در معرض خطر طبقه بندی می کند و تجارت با آنها را ممنوع کرده است .

لولوه المرشد داوطلب نجات حیوانات می گوید: بسیاری از افرادی که صاحب این حیوانات هستند چیز زیادی به جامعه نمی افزایند ، عمیق فکر نمی کنند و اهل مطالعه نیستند.

اودر اظهارات خود به روزنامه انگلیسی نشان داد که این یک مد و نشانه ثروت شده است و این حیوانات بیچاره، قربانی این خواسته ها شده اند.

پس از عربستان سعودی ، امارات متحده عربی ، کویت ، سومالی لند و قطر از جمله کشورهایی هستند که تجارت با یوزپلنگ درآن رایج است.

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس قوانین سختگیرانه ای برای کاهش پرورش این حیوانات و خسارت زیاد آنها وضع کرده اند اما این پدیده همچنان در حال گسترش است.

به گزارش العربیه ، در عربستان سعودی علاوه بر تحمل ۱۰ سال زندان، تا ۳۰ میلیون ریال سعودی (۸ میلیون دلار) برای متخلفان جریمه در نظر گرفته شده است.

قوانین اماراتی نگهداری و گردش همه انواع حیوانات وحشی و اهلی خطرناک را ممنوع کرده است ،و فقط باغ وحش ها ، پارک های طبیعی ، سیرک ها و مراکز تحقیقات علمی مجاز به خرید این حیوانات هستند.فردی که حیوانات شکارچی را در خانه ها نگه دارد علاوه بر توقیف حیوان ، مبلغ ۱۰ هزار درهم (۲۷۰۰ دلار) جریمه می شود.

دولت قطر همچنین پس از تصویب پیش نویس قانون منع خرید ، واردات ، صادرات یا تجارت حیوانات و موجودات خطرناک بدون مجوز را از سال ۲۰۱۹ در این کشور،ممنوع اعلام کرد.

قانون محیط زیست کویت مقرر کرده است: هر کسی که شکار کند یا به بچه های آنها، آسیب برساند ، به حداکثر تا یک سال حبس و حداقل ۵۰۰ دینار جریمه محکوم می شود.

در ۲۷ مارس ۲۰۲۱ ، مجلس نمایندگان در بحرین قانونی را تصویب کرد که براساس آن، نگهداری حیوانات خطرناک در خانه ها یا مزارع ممنوع است.

پدیده پرورش این نوع حیوانات در عمان به طور گسترده ای گسترش نیافته است. مسقط از سال ۱۹۹۴ به کنوانسیون تنوع زیستی ملحق شده است ، به این معنی که یک تعهد بین المللی برای حفاظت از تنوع حیات وحش عمانی وجود دارد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن