گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

ضرورت وحدت و همدلی دولتهای اسلامی

شعار آزادی در غرب یک فریب است

آوای سنت: مدیر مدرسه دارالقرآن سراوان، وحدت امت واحد را سرآغاز سقوط قدرت های پوشالی و دشمنان اسلام ناب محمدی دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا اسحاق سپاهی تولد نبی مکرم اسلام را رویدادی شکوهمند و موهبتی بسیار بزرگ برای عالم بشریت خواند و با اشاره به فرامین الهی گفت: قرآن کریم در یکی از آیات شریف خود، وضع بشر در قبل از اسلام را به تصویر می‌کشد. زمانی جملگی انسانها در سراشیبی سقوط و هلاکت بودند، اما با بعثت پیامبر اکرم صلی‌ الله ‌علیه وآله ‌وسلم به تعالی رسیدند. بشر امروزی باید وضعیت اجداد خود در قبل از طلوع خورشید اسلام را به بررسی گذاشته و از شرایط نابهنجار دوران های پیشین عبرت های لازم را بگیرد.

در روزگاری نه چندان دور، جان انسان بسیار کم ارزش و ناچیز شمرده می شد. در جنگ میان قدرت های بزرگ تعداد زیادی از نسل بشر به خاطر اهدافی نه چندان مهم، بی جهت کشته می شدند. بخشی از همین بشر، به دلیل سیاست های اشتباه امپراطوری های زمان خود، هرگز سن میانسالی و پیری را تجربه نکردند. آنها گشایش هر مشکل و اختلاف را تنها در جنگ و کشتار می دانستند و اگر دنیا با همان منوال پیش می رفت چه بسا عدالت واقعی معنایش را از دست می داد.

مولانا سپاهی، ربیع الاول را از جمله ماه های بزرگ در تقویم قمری دانست و افزود: این ماهی است که رسول‌ گرامی ما در آن تولد یافت.

جهان کفری که قبل از بعثت نبی مکرم در زندان جهالت گرفتار بود، به برکت اسلام طعم آزادی و پیشرفت را چشید. علی ایهال هنوز هم عده ای جاهل و نادان پیدا می شوند که به بزرگترین محسن جهان بشریت توهین می‌کنند.

کسانی که در غرب ندای آزادی سر می دهند، بدانند که اگر پیامبر مسلمانان مبعوث نمی‌شد، آنها حتی معنای آزادی را نیز نمی‌ فهمیدند. ادعای دفاع از حقوق بشر از سوی آنها دروغی بیش نیست. غرب اهانت به خود را تحمل نمی کند، ولی شعار آزادی را بهانه قرار داده و سرزمین های اسلامی را به اشغال خود در می آورد. لذا جوانان اسلامی مراقب حیله های شیطانی اجانب باشند و فریب شعار آزادی بیگانگان را نخورند.

وی با انتقاد از برخی رفتارها در ستایش فرهنگ مبتذل غربی اظهار داشت: الگوی ما رسول الله است و نه رفتارهای غربی و نه کسانی که با کشیدن کاریکاتور پیامبر مسلمین به ایشان و قرآن کریم اهانت می ورزند. اهانت کنندگان باید بدانند که دیر یا زود نتیجه اعمال پلیدشان را خواهند دید. توهین به نبی مکرم اسلام تنها اهانت به مسلمانان به حساب نمی آید، بلکه جسارت به همه بشریت و ساحت انبیاء است.

در طول تاریخ، همیشه افرادی بودند که به پیامبر اکرم توهین روا می داشتند و در آخر چیزی جز خواری و ذلت نصیب شان نشد. وظیفه مسلمان در قبال سیاست غرب، محمدی بودن و پیاده کردن سنت‌های ایشان در زندگی است و فرد مسلمان اگر توانایی جهاد دارد در زمان لازم باید به جهاد بر علیه کفر بشتابد.

مدیر مدرسه دارالقرآن سراوان وحدت، همدلی و یکپارچگی بین مسلمین را سرآغاز سقوط قدرت پوشالی دشمنان دین اسلام خواند و تاکید کرد: با نزاع، کینه و خشونت علیه یکدیگر نمی توان از آرمان های دین مقدس اسلام اسلام محافظت کرد.

دولتمردان اسلامی باید به یکدیگر وابسته باشند تا بیگانگان نتوانند خواست خود را به آنها تحمیل نمایند، چرا که ابزارهای لازم برای رقابت با امکانات آنها را در اختیار دارند. ایمان مسلمان برگرفته از اسلام ناب محمدی می تواند هر قدرت و اراده ای را به زانو در بیاورد. در عین حال اسلام دین انس، الفت و مهربانی می باشد.

این عالم اهل سنت در پایان خاطر نشان ساخت: خشم و عصبانیتی که گاها در سرزمین های اسلامی نمود پیدا می کند، ناشی از دخالت های اجانبی است که لباس مسلمانان را بر تن مزدبگیران خود می پوشانند تا شیپور جنگ را در خاک مسلمانان به صدا در بیاورند.

اصلاح در اعمال موجب اصلاحات اجتماعی خواهد شد. دولتمردان اسلامی نباید اجازه دخالت بیگانگان در امور کشورهایشان را بدهند. سیاست آنها باید در خدمت اسلام و فرامینی باشد که قرآن کریم انتظار دارد. زیاده خواهی و فرصت طلبی را به ابزاری برای خود قرار ندهیم. مرزها تنها تعیین کننده حدود جغرافیایی کشورها هستند، لیکن فکر دین، مرز و حدود نمی شناسد و با مصلحت اندیشی می توان اختلافات را به فرصت های مناسب تبدیل کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن