اخبارداخلی

افزایش ۷۴ درصدی اعتبارات تملک دارائی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

آوای سنت : رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: اعتبارات تملک دارئی داخل استانی این دانشگاه امسال نسبت به سال قبل ۷۴ درصد افزایش داشته است.

حبیب غزنوی افزود: افزایش جذب اعتبارات تملک دارایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نویدبخش حرکت سریعتر نظام سلامت استان در مسیر تحقق عدالت در سلامت است.

وی برقراری انضباط مالی و افزایش جذب اعتبارات ملی و استانی را دو رویکرد مهم این دانشگاه برای کاهش فاصله شاخص های سلامت استان با متوسط کشوری برشمرد و گفت: اتخاذ این دو رویکرد تا کنون نتایج مثبتی را نیز به دنبال داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: اعتبارات تملک دارایی ملّی این دانشگاه نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی اعتبارات مورد نیاز برای انجام امور جاری و توسعه زیر ساخت های بهداشت و درمان باید از محل درآمدهای اختصاصی این مراکز و یا اعتبارات تملک دارایی تامین شود امّا میزان درآمدهای اختصاصی واحدهای تابعه این دانشگاه بدلیل ضعف بنیه اقتصادی مردم قابل توجه نیست و به همین دلیل در کنار اعمال صرفه جوئی در هزینه ها به دنبال افزایش جذب اعتبارات متمرکز و غیر متمرکز از خارج استان و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین سلامت هستیم.

غزنوی انتقال واقعیت های محیطی و جلب نظر برنامه ریزان بودجه ای کشور به شرایط خاصّ سیستان و بلوچستان را از دیگر برنامه های این دانشگاه عنوان کرد.

وی گفت: نگاه عدالت محور دولت خدمتگزار فرصت مناسبی برای رفع بسیاری از تنگناهای اعتباری واحدهای ارائه دهنده خدمات در استان سیستان و بلوچستان است.

غزنوی بیان کرد: اعتبارات تملک دارائی استانی و ملّی که توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جذب شده است برای ساخت و تعمیر خانه های بهداشت، تعمیر و جایگزینی تجهیزات پزشکی مراکز درمانی، خرید تجهیزات پیشرفته تشخیصی و توسعه فضای پارک علم و فناوری و پژوهش های پزشکی هزینه خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن