اخبارخارجی

افکار عمومی آمریکا و گرایش به حمایت از فلسطینی ها

آوای سنت : وقتی صحبت از آزادی بیان در مورد رویدادهای بین اسرائیل و فلسطین می شود، ما در موقعیت خطرناکی قرار میگیریم ، واضح است که افکار عمومی به ویژه در میان جوانان آمریکایی و رنگین پوستان به سمت طرفداری از فلسطین تغییرکرده است و داده‌های نظرسنجی تاکنون این واقعیت را تایید کرده اند، در شش هفته گذشته از حمله وحشیانه اسرائیل به غزه ، بیانیه هایی در حمایت از حقوق فلسطینیان و مخالفت با جنگ بی امان اسرائیل علیه مردم فلسطین منتشر شده است

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، یک سازمان بزرگ یهودی آمریکا که مدعی دفاع ازحقوق مدنی است، سازمان دانشجویان برای عدالت در فلسطین(یک سازمان فعال دانشجویی طرفدار فلسطین در ایالات متحده،کانادا و نیوزیلند) را یک سازمان یهودی ستیز توصیف کرد و از دانشگاه ها خواست فعالیت این سازمان را ممنوع کنند، دراقدامی غیر معمول، دولت آمریکا خواستار تحقیق در مورد این شد که آیا دانشجویان می‌توانند به حمایت مادی از تروریسم متهم شوند یا خیر؟ هرچند برخی از دانشجویان در انتخاب کلمات خود برای ابراز حمایت خود از فلسطینی ها دقت نکردند، اما هیچ چیزی برای حمایت از اتهام جدی تروریسم وجود ندارد

یک هفته پیش، رئیس حزب دموکرات در یکی از ایالت های غرب در کنفرانس  مطبوعاتی، دموکرات های جوان (بزرگترین سازمان حزب سیاسی تحت رهبری جوانان) را در این ایالت محکوم کرد. علیرغم تلاش های دانشجویان، رئیس حزب ایالتی آنها را به استفاده از زبان یهودی ستیز، ایجاد احساس ناامنی در دانشجویان یهودی در دانشگاه و حمایت از نسل کشی علیه یهودیان متهم کرد، وی از آنها خواست تا از سمت های انتخابی خود در گروه دموکرات استعفا دهند.

هفته گذشته، سازمان همبستگی آمریکای مرکزی مریلندCASAیک سازمان اجتماعی معتبر در مریلند که از مهاجران حمایت می کند و به آنها خدمات ارائه می دهد،بیانیه ای درحمایت ازمردم فلسطین صادر کرد.این انجمن علاوه براقدامات حماس در ۷ اکتبر،عملیات بمباران اسرائیل را که جان هزاران فلسطینی را گرفت،محکوم کرد. در بیانیه کاسا آمده است که ما رنگین پوستان با مبارزه برای عدالت و آزادی همدردی می کنیم زیرا مبارزه فلسطین نشان دهنده پیروزی ماست.

کاسا با نامه ای ازسوی گروهی ازقانونگذاران و مقامات منتخب در مریلندنامه ای به کاسا نوشتند و بیانیه آنها را یهودستیزانه توصیف کردند و از آنها خواستند تا بیانیه خود را لغو کنند. این مقامات که به عنوان قانونگذاران ایالتی ، بودجه ایالتی را تعیین می کنند ، به صراحت گفتند این ممکن است زمان خوبی برای ارزیابی مجدد مکانیسم ایالت برای ارائه کمک های مالی و حمایت از جامعه مهاجرباشد. از آنجا که هزاران مهاجر برای خدمات و حمایت های مهم به CASA وابسته هستند، آنها احساس کردند که مجبور هستند تا ضمن عذرخواهی این بیانیه را لغو کنند. با این حال قانونگذاران هنوز از تهدید خود مبنی بر توقف کمک مالی به انجمن عقب نشینی نکرده اند.

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن