اخبارخارجی

انتقاد اسقف اعظم وین از قرآن‌سوزی به بهانه آزادی بیان

آوای سنت : اسقف وین با تاکید بر اهمیت سند مکه در مقابله با نفرت‌پراکنی تأکید کرد که قرآن‌سوزی و اهانت به پیامبر اکرم(ص) به بهانه برخورداری از آزادی بیان اقدامی غیرقابل قبول است.

به نقل از گلوب اکو، کریستوف شونبرون، اسقف وین در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط بر اهمیت سند مکه در مقابله با نفرت‌پراکنی تأکید کرد.

شونبرون با اشاره به اهمیت این سند در مقابله با نفرت و عقاید افراطی و گسترش تحمل و همزیستی اظهار امیدواری کرد که چارچوب مشترکی برای به حداکثر رساندن احترام به ارزش‌های ادیان آسمانی مطرح شود.

وی که به دعوت محمد العیسی، دبیر کل اتحادیه جهانی اسلام به عربستان سعودی سفر کرده است، در دیدار با العیسی، علاقه فراوان خود در تلاش برای جدا کردن چهره اسلام از اتهام تروریسم و انزوا را ابراز کرد.

اسقف اعظم وین تأکید کرد که آزادی بیان با توهین به اسلام مغایر است و این بدان معنی است که کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اسلام(ص) و سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم به عنوان آزادی بیان دانسته نمی‌شوند.

وی اقدامات اخیر برخی از افراطیون در این زمینه را مردود دانست و گفت: آزادی بیان مستلزم احترام به عقاید دیگران است و نباید به هیچ وجه به کسی توهین شود.

شونبرون افزود: هر روز به خاطر صلح دعا می‌کنم. در دهه نود، با انتشار یک کاریکاتور به حضرت مسیح(ع) توهین شده بود و من به آن اعتراض کردم اما برخی از روزنامه‌نگاران تعجب می‌کردند و به من می‌گفتند که این آزادی بیان است اما جواب من این بود که اجازه نمی‌دهم به هیچ یک از مقدسات از جمله حضرت مریم(س) توهین شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن