اخبارخارجی

انتقال گروه جدید مسلمانان روهینگیا به جزیره دورافتاده در سایه ناتوانی شورای امنیت

آوای سنت : مسئولان بنگلادش با بی توجهی به هشدارهای حقوقی تصمیم دارند تا گروه جدید دیگری از مسلمانان روهینگیا را به جزیره دور افتاده بهاسان چار منتقل کنند.

به نقل از مصرالعربیه، بحران مسلمانان روهینگیا از پیچیده ترین بحران های جهانی به شمار می آید که شورای امنیت نیز در به دست آوردن حقوق از دست رفته اقلیت مسلمانان روهینگیا تاکنون ناتوان بوده است و نتوانسته است که دولتمردان میانمار را به دلیل کشتار مسلمانان این کشور به میز محاکمه بکشاند و یا آنها را به سرزمین شان بازگرداند که سال‌ها پیش مجبور به ترک آن شدند.

ائتلاف «روهینگیای آزاد» از مجبور کردن بیشتر پناهندگان مسلمان روهینگیا برای انتقال به جزیره دور افتاده بهاسان چار در خلیج بنگال انتقاد کرد.

این ائتلاف اعلام کرد: یک هزار و ۸۰۴ پناهنده مسلمانان اواخر دسامبر گذشته از شهر کوکس بازار در بنگلادش با هفت کشتی به این جزیره دور افتاده منتقل شدند.

سازمان های حقوق بشری از این اقدام مقامات بنگلادش انتقاد کردند، زیرا این جزیره در معرض طوفان های خطرناک قرار دارد.

این ائتلاف اعلام کرد: تعداد کمی از مسلمانان روهینگیا داوطلبانه به جزیره بهاسان چار رفتند. درحالی که گزارش ها نشان می دهد که بیشتر آنها مجبور به رفتن به این جزیره شده اند.

این سکوت جامعه بین الملل و ناتوانی شورای امنیت باعث شده است تا انتقال مسلمانان روهینگیا به جزیره ادامه داشته باشد و قرار است که گروه جدید دیگری نیز به این جزیره منتقل شوند.

اسکان پناهندگان مسلمان روهینگیایی به این جزیره باعث می شود که آنها اجازه بازگشت به سرزمین اصلی خود را نداشته باشد و این مسئله مانعی برای آزادی آنهاست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن