اخبارخارجی

 بازتاب گسترده عذرخواهی یک نویسنده افراطی از مسئولان مسجد لندن

آوای سنت : عذرخواهی «کیتی هاپکینز» نویسنده راست‌گرای افراطی از مسئولان مسجد «فینزبری پارک» لندن با بازتاب گسترده‌ای در رسانه های انگلیس رو به رو شد.

«کیتی هاپکینز» نویسنده و تحلیل‌گر راست‌گرای افراطی بعد از پنج ماه از ادعاهای دروغینی که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده بود، عذرخواهی کرد.

این تحلیل‌گر راست‌گرای افراطی به اشتباه از حمله پلیس به مسجد «فینزبری پارک» لندن خبر داده بود و گفته بود که تعدادی از اعضای این مسجد نیز در این باره بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که این حادثه دو خیابان دورتر از مسجد اتفاق افتاده بود.

کیتی هاپکینز پس از آنکه به اشتباه خود پی برد، این توییت را از صفحه خود پاک کرد و در یک عذرخواهی طولانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که واقعاً از این اشتباه متأسف است. وی همچنین از خدمات اجتماعی این مسجد در دوران شیوع کرونا تقدیر و تشکر کرد.

این اقدام تحلیل گر راست گرای افراطی در رسانه های انگلیس با واکنش های گسترده ای مواجه شد و نمایندگانی از پارلمان و فعالان هوادار مسلمانان از این اقدام استقبال کردند.

مسئولان مسجد فینزبری پارک نیز از عذرخواهی کیتی هاپکینز استقبال کرده و در بیانیه ای اعلام کردند: این مسجد بر برقراری روابط سازنده و نظم اجتماعی تاکید دارد و به همزیستی اجتماعی مسالمت آمیز با پیروان دیگر ادیان شهرت دارد

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن