اخبارداخلی

بازدید استاندار سلیمانیه از دانشگاه کردستان

آوای سنت : بە نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی استاندار کردستان، هوال ابوبکر و هیات همراه وی از بخش‌های مختلف دانشگاه کردستان بازدید به عمل آورد و در جلسه‌ای با حضور معاون استاندار کردستان، رئیس دانشگاه کردستان و معاونین این دانشگاه، بر لزوم توسعه همکاری‌های علمی دو طرف تاکید کرد.

در جریان بازدید هوال ابوبکر، استاندار سلیمانیه از پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان، دکتر مسعود بیننده ضمن معرفی پژوهشکده و معرفی دستاوردهای آن، خواستار برقراری ارتباط علمی دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق با پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان شد.

وی بر ضرورت تسهیل انعقاد قرارداد با مراکز پژوهشی اقلیم کردستان تاکید کرد و افزایش ارتباطات علمی دو طرف را خواستار شد.

همچنین در جلسه‌ای نیز که با حضور معاون استاندار کردستان، رئیس دانشگاه کردستان و معاونین این دانشگاه با استاندار سلیمانیه برگزار شد، دکتر رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان ضمن معرفی این دانشگاه، به اعلام جایگاه آن در بین دانشگاه‌های جهان و در سیستم‌های مختلف رتبه بندی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: تشابهات فرهنگی میان استان کردستان و اقلیم کردستان عراق و همچنین همزبانی، عاملی مهم در پیوند دانشجویان اقلیم با دانشگاه کردستان بوده و شرایط خوبی برای ادامه تحصیل آنها فراهم شده است.

رئیس دانشگاه کردستان نبود نام دانشگاه کردستان در فهرست اسامی دانشگاه‌های مورد اعتماد و قابل قبول اقلیم کردستان عراق و بغداد را مشکلی جدی دانست که فرصت جذب دانشجوی بیشتر را سلب کرده است.

وی خواستار تلاش جدی و مذاکره با وزارت علوم اقلیم کردستان برای رفع این مشکل و تلاش در راستای تداوم و گسترش همکاری‌های دو جانبه شد.

در ادامه این جلسه هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه نیز در این رابطه اظهار کرد: با توجه به وجود ۱۱ دانشگاه در سلیمانیه و چندین مرکز پژوهشی و پژوهشکده، آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری در زمینه انجام تحقیق و پژوهش به صورت علمی با پژوهشکده کردستان‌شناسی اعلام می‌کنیم و خواستار توجه جدی دانشگاه کردستان به برقراری این ارتباط هستیم.

وی ضمن اشاره به انتخاب شهر سلیمانیه عراق به عنوان شهر خلاق ادب از سوی یونسکو، عنوان کرد: می‌توان از این مسئله برای برقراری ارتباط و برخورداری از امتیازات آن در ارتباطات علمی بهره گرفت .

استاندار سلیمانیه همچنین خواستار گردآوری آرشیو موسیقی در پژوهشکده کردستان‌شناسی شد و اعلام کرد: مراکز فرهنگی و هنری اقلیم کردستان آماده همکاری در این زمینه هستند.

وی همکاری با دانشگاه کردستان را افتخاری برای اقلیم کردستان عراق دانست و یادآور شد: به منظور رفع مشکلات موجود برای تحصیل جوانان اقلیم کردستان در دانشگاه کردستان با وزارت علوم گفتگو خواهیم کرد و همه تلاش خود را در راستای رفع مشکلات و گسترش همکاری‌ها بکار خواهیم گرفت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن