اخبارداخلی

بازگشایی بازارچه‌های مرزی موجب رونق معیشت مرزنشینان می شود

آوای سنت : نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بازگشایی بازارچه های مرزی در کنار کمک به حذف کولبری، باعث رونق معیشت مرزنشینان خواهد شد.

ماموستا فایق رستمی روز دوشنبه اظهار کرد: بازگشایی بازارچه های مرزی در بانه، مریوان و اورامانات، منفعت بسیار زیادی برای مردم منطقه دارد و تعداد زیادی از مرزنشینان را از کولبری و خطرات آن نجات می دهد.

وی بازگشایی بازارچه های مرزی را موجب رونق و توسعه اقتصادی استان دانست و افزود: با این حال، بازگشایی صرف بازارچه ها به تنهایی باعث رونق اقتصادی نمی شود، بلکه نیاز است مرز نیز ساماندهی شود.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر مساله صادرات و واردات کالا از مرز ساماندهی شود، برای همه مردم استان سودمند خواهد بود و مشکلات معیشتی را برطرف می کند.

ماموستا رستمی مساله امنیت معیشتی را به اندازه امنیت مرزها مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اگر معیشت مردم به خوبی تامین شود، خود مردم برای توسعه و آبادانی و حفظ امنیت کشور، با تمام توان تلاش می کنند.

وی امنیت را سرچشمه عمران و توسعه برشمرد و یادآور شد: امنیت معیشت که ایجاد شود، فاصله طبقاتی کم شده و خانوارهای ضعیف هم می توانند روی پای خود بایستند که انسجام اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه سنندج گفت: اگر به مرز و ساماندهی آن بی توجهی شود، عده‌ای در این میان سواستفاده خواهند کرد و برخی نیز همچنان در فقر و تنگدستی باقی می مانند.

ماموستا رستمی، فقر را موجب سوق جوانان به سمت ترک تحصیل و شغل های کاذب دانست و بر لزوم توجه به معیشت مردم به ویژه مرزنشینان و جوانان مناطق مرزی تاکید کرد.

وی با اشاره به وجود منابع خدادادی و انسانی فراوان در استان، اضافه کرد: این منابع و ظرفیت ها نیازمند توجه و استفاده در راستای توسعه و رونق اقتصادی است.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری به این هم اشاره داشت که دولت سیزدهم تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا فاصله طبقاتی را کم و مردم با امنیت معیشت زندگی کنند.

بازارچه‌های مرزی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن