گفتگو و مصاحبه

نقشه یهود فتنه انگیزی در بلاد اسلامی

آوای سنت: امام جمعه روستای صفیه از توابع عسلویه، نقشه یهود را دامن زدن به آتش اختلاف در سرحدات اسلامی دانست.

به گزارش آوای سنت، شیخ جاسم جابری در گفتگو با خبرنگار ما، تبیین شخصیت و مقام رسول اکرم صلی الله علیه واله وسلم را منوط به ترویح فرهنگ رسالت نبوی در لایه های تاثیرگذار جوامع و به ویژه در میان اقشار تحصیل کرده و جوان خواند و گفت: همان گونه که در حوزه ها و مدارس دینی، آموزش قرآن، شرع و احکام در راس دروس روزانه قرار دارند، دانشجویان مراتب عالی نیز باید به جایگاه خود به عنوان عضوی از جهان پهناور اسلام افتخار کرده و دفاع از دین را جزو آرمان خود بدانند.

در ابتدای اسلام و زمانی که کفار قریش اموال مسلمانان مکه را غارت می کردند، فرمان جنگ صادر شد و در حالیکه توحید پرستان نفرات ناکافی و تجهیزات اندکی در اختیار داشتند، اما ایمان شان به یگانگی خدا کامل بود و دفاع از رسالت نبی امت را مبدا و مقصد نهایی خود قرار دادند آنها حرف و عمل را با هم به کار بستند. در هر کاری پشت سر پیامبر راه رفتند. نماز را با ایشان داخل مسجد برجایی آوردند و با ایشان در میدان جنگ به نبرد پرداختند.

شیخ جابری، با یادآوری این مطلب که دشمنی سرسپردگان یهود با پیامبر پایانی نخواهد داشت، افزود، در اروپا و آمریکا دشمنی بر علیه آن حضرت را به صورت آشکار و در میدان عمومی به نمایش می گذارند. غرب در مبحث دین، آزادی را به میل خود تعبیر می کند. از یک سو زن را در مسئله حجاب مختار می داند و از سوی دیگر با حجاب دانش آموزان در مدارس مخالفت کرده و به روش های سختگیرانه متوصل می شود. غرب برهنگی زن را ابزار پیشرفت قرار داده و قوانین متعددی را در این باره به تصویب رسانده است. امروز قانونگذاران غربی به زن بیش از مرد میدان عمل می دهند.

امام جمعه روستای صفیه عسلوبه، آزادی در قاره سبز را در راستای حمایت از مافیای سرمایه دار توصیف کرد و عنوان نمود: در رستوران های غربی فروش انواع مشروبات آزاد می باشد و این در شرایطی است که به مصرف کنندگان شراب اجازه رانندگی داده نشده و این کار جرم بزرگی به حساب می آید‌. چنین ناهنجاری بیان بیانگر عمق فاجعه در اقتصاد اروپای به اصلاح مدرن است.

شیخ جابری اظهار داشت: امروز جوانان در اروپا اذعان می دارند که اسلام بهترین دین است و از الگوهای سالم پیروی می کند. اسلام اختیار عمل جوانان را محدود به عبادات و اطاعت نکرده است. تا یک قرن پیش مجهزترین دانشگاه ها در جهان تحت مدیریت دانشمندان اسلامی اداره می شد. یهود متوجه اوج پیشرفت دنیای اسلام شده بود و تنها راه دشمنی را در راه اندازی کمپین های ضد مسلمانان می دید. آنها با راه اندازی فرقه های مذهبی سعی کردند تا آتش اختلاف را به محیط امن سرحدات اسلامی گسترش دهند که تا حدودی نیز در این کار موفق بودند.

این عالم اهل سنت خاطر نشان نمود: اگر قرآن در بین مسلمان نبود، بی شک دشمنان اثری از دنیای اسلام باقی نمی گذاشتند. قرآن، دین و شریعت ظاهر و باطن دارند‌. ظاهر قرآن همان است که ما آن را در خانه های خود نگهداری می کنیم و باطن قرآن گنجینه ای ارزشمند است که بهترین جوان امت آیاتش را یاد گرفته و به فرامین عمل می کنند. تا زمانی که بخواهیم و راه و چاه را از بیگانگان یاد بگیریم، مشکلات خواهند بود. قرآن کامل ترین نسخه جهت گذر از شرایط بغرنج زمان حاصر است.

به نسل آینده تمسک از قران و چنگ زدن به ریسمان وحدت را آموزش دهیم. اسلام مزرهای اروپا را پشت سر گذاشته و در مسیر شکوفایی حرکت می کند. توطئه های یهود را با استحکام وحدت در میان امت خنثی کرده و به معنای حقیقی مسلم باشیم.‌

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن