اخبارخارجی

برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی در قطر

آوای سنت:امیر قطر،قوانین مربوط به اولین انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت به نقل از خلیج آنلاین ،شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ، امیر قطر ، روز پنجشنبه قوانین مربوط به انتخابات مجلس شورا راکه قرار است اکتبر سال آینده برگزارشود، صادرکرد

خبرگزاری رسمی “قنا” با تایید این خبر گفت که امیر کشور قانون شماره ۶ سال ۲۰۲۱  نظام انتخابات شورا را صادر کرد.این خبرگزاری نوشت امیر تصمیم به اجرای این قانون از تاریخ صدور آن گرفت و آن را در روزنامه رسمی منتشر می کند.

براساس این قانون هر کسی که تابعیت قطری داشته باشد و سن قانونی او ۱۸ سال باشد،می تواند در این انتخابات شرکت و اعضای شورا را انتخاب کند.

در مورد مفاد کاندیداتوری برای عضویت در مجلس شورا،براساس این قانون،نامزدهای انتخاباتی باید دارای تابعیت قطری داشته باشند ، حداقل ۳۰ سال داشته باشند ، به خواندن و نوشتن عربی تسلط داشته باشند ، در منطقه انتخاباتی دارای حسن شهرت بوده و در دادگاه برای او حکم قطعی صادر نشده باشد.

در طول سالهای گذشته ،امیر کشور،اعضای شورا را که عالی ترین نهاد مشورتی برای دولت است تعیین می کرد،اما امیر قطر در نوامبر سال ۲۰۲۰ گفت که کشورش انتخابات مجلس شورا را در ماه اکتبر۲۰۲۱  برگزار می کند

منبع:الخلیج آن لاین

برای دیدن اصل مطلب اینجا کلیک کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن