اخبارخارجی

نژاد پرستی در غرب

یادداشت کوتاه خانم بثینه قاسم درباره نژاد پرستی

آوای سنت: موج نژاد پرستی در غرب یکی از موضوعاتی است که همواره مورد توجه نویسندگان و صاحب نظران بوده است.

خانم بثینه خلیفه قاسم در روزای اخیر در یاداشتی به بررسی این موضوع پرداخته است.سرویس ترجمه آوای سنت این یادداشت را تقدیم حضور کاربران خود می نماید.

در جریان مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ که اخیراً در انگلستان برگزار شد ، یکی از مجریان کانال جدید GB News ، که از زمان تأسیس خود اخیراموفقیت های زیادی کسب کرده است ، تصمیم گرفت تامثل فوتبالیست هایی که در مخالفت با نژادپرستی در شروع مسابقه اقدام به زانو زدن می کنند،زانو بزند.

این اقدام اولین بار توسط یک بازیکن سیاه پوست در ایالات متحده انجام شد که هدف او از این کار، اعتراض به نژادپرستی ای بود که به صورت خشن در جریان قتل جورج فلوید نمایان شد.

این امر منجر به آغاز فعالیت جنبش موسوم به “زندگی سیاه پوستان مهم است”  شد،از آن زمان ،برخی از بازیکنان قبل از شروع مسابقات فوتبال ، که میلیونها نفر در سراسر جهان آنها را تماشا می کنند،این سنت را دنبال می کردند.

پس از این اقدام مجری،میزان تماشای این کانال در زمان اوج مصرف،کاهش یافت و بیشتر انگلیسی ها،از این کانال استفاده نمی کنند.به همین سبب کانال دچار شوک بزرگی شد درحالی که مجری برنامه کارخاصی انجام نداد جز اعلام نمادین برای رد نژادپرستی و تبعیض.

به طور خلاصه ، هر جامعه ای مشکلات و بیماری های خاص خود را دارد و یکی از گسترده ترین و مضرترین بیماری های غرب، نژادپرستی ، تحقیر دیگران و تجاوز به حقوق افراد غیر سفیدپوست است.

سوالی که اینجا در ذهن همه خطور می کند این است که پارلمان اروپا برای رفع چنین رفتارهای نژادپرستانه چه کاری انجام می دهد؟

آیاپارلمان اروپا پاسخ قانع کننده برای این سوال دارد؟یا اینکه خیر،ماموریت این پارلمان چیز دیگری است و این پارلمان  فقط برای آموزش درس حقوق بشر به کشورهای عربی و اسلامی ایجاد شده است؟

منبع:البلاد

برای خواندن اصل مطلب اینجا کلیک کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن