اخبارخارجی

به‌ کار بردن ایموجی در عربستان جرم است!

آوای سنت : یک روزنامه سعودی اعلام کرد به کار بردن حداقل سه ایموجی در این کشور جرم محسوب می‌شود و طرف مقابل می‌تواند بابت این کار از فرستنده شکایت کند.

یک روزنامه سعودی اعلام کرد به کار بردن حداقل سه ایموجی در این کشور جرم محسوب می‌شود و طرف مقابل می‌تواند بابت این کار از فرستنده شکایت کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، یک کارشناس جرائم الکترونیکی در گفت‌وگو با روزنامه سعودی عکاظ اعلام کرد استفاده از حداقل سه ایموجی در فضای مجازی مصداق تعرض یا آزار جنسی طرف مقابل محسوب می‌شود و می‌تواند فرستنده را در معرض بازخواست قانونی قرار دهد.

معتز کتبی که به عنوان عضو جمعیت مبارزه با کلاهبرداری در این گفت‌وگو شرکت کرده بود هشدار داد، برخی از تصاویر و تعابیر موجود در گفت‌وگوهای فضای مجازی (چت) می‌تواند به معنای تعرض یا ایجاد مزاحمت جنسی برای طرف مقابل باشد؛ برای مثال می‌توان از ایموجی قلب قرمز نام برد که می‌تواند مصداق صریح این تعبیر باشد.

او توضیح داد، بر اساس قانون مبارزه با تعرض و ایجاد مزاحمت، هر کسی با گفته یا تعبیری دارای دلالت‌های جنسی، جسمی، ناموسی، به هر وسیله‌ای از جمله ابزارهای فناوری نوین، با آبروی فردی بازی کند تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

به گفته این کارشناس، استفاده از ایموجی‌هایی که بر این مساله دلالت می‌کنند نیز جزو جرائم تعرض به شمار می‌رود چون طبق عرف رایج در جامعه، قلب قرمز و گل قرمز که در گفت‌وگوهای مجازی برای جلب نظر طرف مقابل مورد استفاده قرار می‌گیرند دقیقاً مصداق چنین تعابیری هستند.

او افزود بر این اساس تعقیب حقوقی فرد نامبرده با شکایت طرف مقابل و اثبات این امر در مراجع قضایی امکان‌پذیر است.

یادآور می‌شود چند روز قبل نیز کارمند پشتیبانی یکی از شرکت‌های فعال در عربستان به دلیل اینکه در گفت‌وگوی تلفنی با خانم مشتری از واژه «عزیزم» استفاده کرده بود با شکایت این زن از کار اخراج شد./اعتماد آنلاین

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام .من شیعه هستم وسایت آوای سنت را همیشه مطالعه میکنم بسیار جالب است بسیاری از سئوالات که قبلا درذهنم داشتم پاسخ درست آن را در این سایت میبینم یک موضوع که برای من حل نشده جهت قبله دوستان اهل سنت من در منطقه ترکمن صحرا است که اونها به طرف غرب نماز میخوانند در صورتی که در این منطقه جهت قبله صحیح حدود ۴۵درجه جنوب غربی است وبرادران اهل سنت ترکمن که از دوستان من هستند ومعلم دبیرستان های شهرستان علی آباد کتول وآزادشهراستان گلستان هستند خودشان قبول دارند که از نظر علمی همین زاویه ۴۵درجه برای منطقه ما درست است ولی باز موقع نماز خواندن به طرف غرب نماز میخانند نمیدانم علت چیست .حدیثی در یک کتابچه از امام خمینی دیدم که ایشان از قول یکی از امامان شیعه نقل کرده بود که هرکس دو رکعت نماز برای حفظ وحدت پشت سر برادران اهل سنت بخواند مثل اینست که در صدر اسلام پشت سر پیامبر اسلام(ص)نماز خوانده است .. . .ولی همین جهت قبله مانع بزرگی شده است نمیدانم چطور میشود این مشکل را حل کرد.با تشکر
    آوای سنت: برادر بزرگوار از اینکه با ما همراه هستید تشکر می کنیم
    جهت قبله اهل سنت در استان گلستان کاملا غربی نیست.اگر دقت بفرمایید اکثریت قریب به اتفاق مساجد ما در مسیر جنوب غربی است.البته مواردی هم ممکن است از قدیم مساجدی باشد که بدون محاسبه دقیق جهت قبله ساخته شده و هنوز هم در حال فعالیت باشد.ما در منزل هم که نماز می خوانیم به سمت جنوب غربی متمایل می خوانیم .اما ممکن است که برخی از افراد به این ظرافت توجه نکنند.بنابراین از این جهت مشکل اساسی وجود ندارد.خداوند متعال همه عبادات ما را خالص و مقبول بگرداند.انشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن