اخبارخارجی

«بوریس جانسون» به تهدید برای امنیت ملی انگلیس متهم شد

آوای سنت : پس از فاش شدن شرکت نخست وزیر انگلیس در مراسمی با حضور تأمین کنندگان مالی حزب متبوع وی پیش از حمله روسیه به اوکراین، جانسون «تهدیدی برای امنیت ملی انگلیس» نامیده شد.

به نقل از اِسکای نیوز، «بوریس جانسون» به دلیل شرکت در مراسمی با حضور تأمین کنندگان مالی حزب متبوع خود (حزب محافظه کار موسوم به توری) درست پیش از حمله روسیه به اوکراین، «تهدیدی برای امنیت ملی انگلیس» نامیده شد.

ماجرا از این قرار است که نخست وزیر انگلیس ۲۳ فوریه یعنی پیش از آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین، در مراسمی با حضور «لوبوف چرنوکین» (Lubov Chernukhin) همسر معاون وزیر دارایی اسبق روسیه شرکت کرده بود.

نخست وزیر انگلیس در این مراسم سخنرانی کوتاهی کرد و بعد از آنکه مشخص شد حمله روسیه قریب الوقوع است، به میهمانان گفت که باید هر چه سریع تر برای مقابله با یک بحران، آنجا را تَرک کند.

بر این اساس، ۲ نفر از مقام های ارشد دولت انگلیس شامل بن والاس وزیر دفاع و مایکل گوو وزیر مسکن نیز در این مراسم حضور داشتند.

«آنلیس دادز» (Anneliese Dodds) دبیرکل حزب کارگر در واکنش به فاش شدناین رویداد، تأکید کرد: بوریس جانسون تهدیدی برای امنیت ملی است. در آستانه جنگ، نخست‌وزیر باید کاملاً بر امنیت ملی متمرکز می‌شد؛ نه اینکه برای گرفتن پول نقد از همسر وزیر دارایی سابق پوتین تلاش کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن