اخبارخارجی

بیش از ۵۰ زن در کنگو مورد آزار امدادگران ابولای سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته اند

بهداشت جهانی: به شدت برخورد می کنیم

آوای سنت : بیش از ۵۰ زن در جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرده اند که از سوی امدادگران بهداشتی ابولا سازمان بهداشت جهانی مورد آزار و سو استفاده قرار گرفته اند.

به نقل از گاردین،  ۵۱ زن که نام آنها فاش نشده  مورد سو استفاده مردانی قرار گرفته اند که امداگران بین المللی هستند و در جریان بحران ابولا ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰  در این کشور به سر می برند.

اکثریت این زنان گفتند که مردان زیادی آنها را خواستگاری کرده اند و آنها را مجبور به رابطه جنسی در ازای کار کرده اند.

تعداد و شباهت بسیاری از گزارش های زنان در شرق شهر بنی حاکی از آن است که این  عمل گسترده بوده است.  سه سازمان غیر دولتی متعهد شده اند که تحقیقات در مورد این اتهامات را کشف کنند.

دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش خواستار بررسی کامل این اتهامات شد.

بعضی از این زنان گفته اند که توسط مردانی که قول شغل به آنها داده بودنددر اتاقها حبس شده و تهدید می شدند که اگر تن به خواسته آنها ندهند از کار اخراج می شوند.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای گفت: اقداماتی که ادعا می شود توسط افراد سازمان بهداشت جهانی انجام شده است غیر قابل قبول است و به شدت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است: خیانت افراد در جوامعی که به آنها خدمت می کنیم مذموم است، و برای  هیچ یک از کارکنان ، پیمانکاران یا شرکای خود چنین رفتاری را تحمل نمی کنیم و  عواقب جدی از جمله اخراج فوری را در پی خواهد داشت.

گفتنی است، علیرغم تعهدات سازمان ملل و سازمان های غیردولتی برای کنترل جدی این نوع سواستفاده، همانطور که در هائیتی و جمهوری آفریقای مرکزی دیده شد، گزارشات متعددی از این نوع سواستفاده ها منتشر می شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن