اخبارخارجی

تجربه بن لادن و ترس پاکستانی ها از واکسیناسیون

مکان بن لادن از طریق یک برنامه جعلی واکسیناسیون کشف شد

آوای سنت : شکیل آفریدی پزشک پاکستانی به دلیل نقش مهم خود در پایان دادن به اسامه بن لادن هنوز در زندان است و یک دهه پس از کشته شدن رئیس القاعده هیچ نشانه ای از تبرئه این پزشک وجود ندارد چرا که متهم است  به سازمان سیا برای شناسایی محل بن لادن و تحت پوشش برنامه واکسیناسیون کمک کرده است.

آفریدی که در سلول انفرادی در زندان استان پنجاب مرکزی پاکستان محبوس شده است در زمان حمله آمریکا به افغانستان به عنوان سفیر پاکستان در واشنگتن مشغول به کار بود. آمریکایی ها وی را وادار کردند که یک برنامه واکسیناسیون را با هدف استخراج دی ان ای آغاز کند.
اینکه آفریدی چقدر در شناسایی رئیس القاعده نقش داشته مشخص نیست ، اما این دکتر هفته ها پس از حمله مرگبار به خانه بن لادن توسط مقامات دستگیر و به۳۳ سال حبس محکوم شد.
این اتفاق باعث شده که اعتماد سراسری در پاکستان به کمپین های واکسیناسیون به طور جدی از بین برود به طوری که خانواده ها حتی از تلقیح فرزندان خود در برابر بیماری های قابل درمانی مانند فلج اطفال هم خودداری می کنند.
همین مساله باعث شده که شورشیان حتی به تیم های واکسیناسیون حمله می کنند و  در ده سال گذشته دهها نفر از کادر درمان  به ضرب گلوله کشته شده اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن