گفتگو و مصاحبه

انتخابات یک فرصت طلایی برای مشارکت در تعیین سرنوشت

گفتگوی اختصاصی آوای سنت با امام جمعه اهل سنت یکه سعود

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت یکه سعود مشارکت در انتخابات را یک حق سودمند در مسیر آینده جامعه قلمداد کرد.

به گزارش آوای سنت رحیم آخوند صمدی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سرنوشت ساز بودن نتیجه انتخابات خردادماه آینده در سیاست داخلی کشور و معادلات خارجی گفت: در زمان انتخابات ریاست جمهوری نگاه بیشتر کشورها به جریان این رخداد مهم معطوف می شود و انتظار قاطبه مخالفان بر این است که با توجه به مشکلات اقتصادی در جامعه و سختی معیشت، مردم انگیزه کافی جهت مشارکت در پای صندوق های آرا را نداشته باشند، اما ما می دانیم که در سایه قرآن هرگز چنین نخواهد شد.

وی با بیان این مطلب که هر ایرادی و اشکالی نیازی به بررسی و کار عملی  دارد، افزود: نیاز واقعی ما این نیست که با تن دادن به خواسته های دشمنان خود را وابسته به آنها کرده و چرخه تولید کشور را به نابودی بکشانیم، بلکه می بایست در زمینه های که به آنها نیاز مبرم داریم، بکوشیم تا وابستگی کشور به محصولات سایر کشورها کاهش یابد.ما این استعداد را در جوانان خود داریم که بتوانند کالاهای مصرف روز در داخل تولید کرده و به بازار فروش صادر کنند و اگر چنین شود چه از نظر وقت و زمان و چه از نظر ذخیره سازی سوختی که جهت وارد کردن کالاهای خارجی مصرف می شود، به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

آخوند صمدی انتخابات و جابجایی دولتی ها را دریچه نو به آینده و رفع موانع و ایجاد فرصت برای اقشار جوان خواند واظهار داشت: مسلما دشمنان در کمین هستند تا آشوب و ناامنی را به داخل مرزهای کشور گسیل بدارند. آنها پس از افغانستان در عراق و سوریه ناامنی ایجاد کرده و آن کشورها را درگیر جنگ های فرسایشی کردند. آنها همچنین از سالها پیش برای تغییرنظام سیاسی در ایران برنامه داشتند. پیام ما به آنها این است که ایران را با کشورهای دیگر اشتباه نگیرند.

مشارکت در انتخابات و یا همه پرسی عمومی در حقیقت نوعی مطالبه گری از ایرانیان است تا در فرصت پیش آمده تصمیم خودشان را برای تعیین دولت آینده اعلام کنند. امروز شبکه های معاند و عوامل آنها در داخل کشور چنین چیزی را نمی خواهند. هدف آنها استعمار این کشور از راههای مختلف است. آنها هرگز ازهدفی که مدنظر دارند ناامید نخواهند شد، چرا که سرزمین های اسلامی سرشار از منابع غنی و مستعد برای تولیدات کشاورزی و دامی است و از سوی دیگر ایران به عنوان تنها کشوری که پایگاه نظامی هیچ بیگانه ای در آن جایی ندارد، حرف اول را در خاورمیانه می زند.

امام جمعه اهل سنت یکه سعود عنوان نمود: دشمنی یهود و نصارا که سابقه دیرینه ای در دشمنی با اسلام دارند، امروز نه فقط با اسلحه که با استفاده از انواع و اقسام ابزارهای جمعی و تولیدات هدفمنددر نظر دارد تا اراده فولادین جوانان ما را به شکست بکشانند. آفتهای زیادی هستند که جوامع اسلامی را با خود درگیر ساخته و مخاطرات فضای مجازی که فرزندان ما با آن سر و کار دارند، بیش از پیش احساس می شود. مساجد جامع و مکاتب تابستانی و همچنین توجه مضاعف والدین نسبت به تربیت اسلامی دلبندان خود سد محکمی است که دشمن با تمام سرمایه گذاری هنگفتی که جهت به بیراهه کشاندن نسل جوان امروز می کند، راه به جایی نبرده است.

اکنون آنها مجددا مشکلات اقتصادی و معیشتی را بهانه قرار داده و می کوشند مردم ما را ناامید و خسته نشان بدهند، اما خواهند دید که ما بر اساس اعتقادتمان به قرآن کریم و شرع مقدس اسلام هیچگاه دشمن را دوست نپنداشته و به همان طریقی عمل خواهیم کرد که نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم، خلفای راشدین، ائمه اطهار و صحابه رضی الله عنهم توصیه کرده اند. انتخابات حقی است که باید آن را غنیمت بشماریم.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی تاکید کرد: ماه مبارک رمضان نعمت خودسازی، تفکر و عاقب اندیشی در برابر اعمالی است که از انسانهای مومن و متعهد سر می زند. در این ماه که همراه با ضیافت الهی است، مقام انسان در نزد باریتعالی دو چندان می گردد. یکی از دلایل مهم گرایش به مسلمانان در کشورهای اروپایی به همین ماه مبارک رمضان و همبستگی مسلمانان جهت حضور در نمازهای جماعت و ختم قرآن برمی گردد. ما به این همبستگی در مسائل دنیوی بیشتر نیاز داریم. همبستگی و مشارکت در انتخابات باعث می شود تا موج تازه ای همچون طراوت ماه رمضان به جامعه دمیده شود.

باید افعال منفی را از خود دور کرده و به تقویت وحدت چه در مسائل دینی و امور دنیوی بیاندیشیم. تنها مسلمان است که می تواند غمخوار برادر مسلمان خودش باشد و از بیگانگان ستیزه جو در هیچ زمان خیری به امت اسلامی نرسیده است. لذا قدر داشته های خودمان را بدانیم و با تقویت ایمان درون و غلبه بر نفس بدخواه، سرنوشتی دیگر را به دست خود رقم بزنیم. اهل سنت بارها ثابت کرده است که به کشور خود وفادار است و از مسئولان انتظار می رود تلاش کند تا هر چه زودتر ریشه بیماری و بیکاری از کشور برچیده شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن