اخبارخارجی

تصویب چندین قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی از سوی سازمان ملل

آوای سنت : مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۶ قطعنامه را علیه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی و عدم رعایت حقوق فلسطینیان از سوی این رژیم تصویب کرده است.

به نقل از پایگاه یونایتدپرس‌اینترنشنال، مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیروز (جمعه) به طور رسمی چندین قطعنامه را تصویب کرده که علیه مواضع رژیم صهیونیستی در زمینه‌های گوناگون ازجمله شهرک‌سازی‌های گسترده و زیر پا گذاشتن حقوق فلسطینیان است.

گفته می‌شود مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۶ قطعنامه را رسماً تصویب کرده است.

برخی از قطعنامه‌ها فعالیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار عقب‌نشینی این رژیم از بلندی‌های جولان است. برخی دیگر نیز در راستای پذیرش فعالیت‌های آژانس پناهندگان سازمان ملل در راستای حمایت از آوارگان فلسطینی است.

یک قطعنامه خواستار کمک مالی به آوارگان فلسطینی شده است. این قطعنامه با ۱۶ رأی موافق و یک رأی مخالف از سوی رژیم صهیونیستی صادر شد.

قطعنامه‌های سازمان ملل متحد خواستار توقف تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی و ساخت دیوار در نوار غزه شده است. همچنین به رژیم صهیونیستی دستور می‌دهد که به عملیات نظامی علیه غیرنظامیان فلسطینی و سوری پایان دهد.

قطعنامه‌ای که علیه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی ازجمله بیت‌المقدس شرقی است، با ۱۴۶ رأی موافق در مقابل ۷ رأی مخالف تصویب شد. درخواست دیگری مبنی‌بر عقب‌نشینی این رژیم از بلندی‌های جولان با ۱۴۹ رأی موافق در برابر ۲ رأی مخالف تصویب شد.

هر ۶  قطعنامه از ماه گذشته در دستور کار بودند، اما دیروز (جمعه) رسماً تصویب شدند. این قطعنامه‌ها بخشی از یک بسته ۱۴ متنی درباره رژیم صهیونیستی هستند که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، یعنی کمتر از یک ماه دیگر توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن