اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

خشاب پُرِ قانون برای ممنوعیت حمل سلاح

جوانان با مهارت آموزی به اشتغالزایی رو بیاورند

آوای سنت : مولوی عبدالرحیم ریگیان پور گفت: وجود سلاح‌های غیرمجاز باعث شده جرم‌های زیادی در نقاط مختلف صورت بگیرد.

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه بیان کرد: در زمینه جمع آوری سلاح های غیر مجاز و سرد در سیستان و بلوچستان یک فراخوان از سوی بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین هر طایفه در کنار رده های نظامی انتظامی و قضایی داده شود.

وی افزود: استفاده از سلاح های سرد در سیستان و بلوچستان به یک معضلی تبدیل شده که در شرایط کنونی دشمنان از این مسئله به راحتی سواستفاده کرده و در پی این قضیه نقشه‌های شوم خود را در راستای بر هم زدن وحدت بین اقوام‌ مختلف اجرایی می کنند.

این خطیب جمعه تصریح کرد: افراد مختلف در سیستان و بلوچستان از سلاح های غیر مجاز استفاده می کنند که با در اختیار داشتن آن ها بدون کنترل هیجانات دورنی شان به راحتی جنگ های طایفه ای راه بیندازند و یا در مراسمات تیراندازی کنند که این مسئله باعث شده جان انسان ها را به بازی بگیرند.

وی اضافه کرد: در زمینه جمع آوری سلاح های غیرمجاز باید کلیه ائمه جمعه، ریش سفیدان، معتمدین، علما باید پای کار بیایند و از تریبون ها در راستای ترویج فرهنگ کنترل خشونت علیه برادران خود و افزایش اتحاد و وحدت و همبستگی بین همدیگر استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت وحدت و اتحاد اسلامی است و دشمنان برای نشانه گرفتن همبستگی بین برادران دینی این منطقه از هر ترفندی استفاده می کنند و سلاح های غیرمجاز را به هر نحوی وارد استان می کنند تا به اهداف شوم خود که ایجاد ناامنی در این حوزه بوده برسند.

مولوی ریگیان پور اذعان کرد: حضور مسئولین در کنار علما، معتمدین، ریش سفیدان می تواند تاثیرگذاری دو چندان در تامین امنیت استان داشته باشد و برای جمع آوری سلاح های غیر مجاز از دست افراد ناشایست باید با اخلاق محوری برخورد شود و اگر این ‌راهکار عملی نشد از رافت اسلامی استفاده شود و عفو و بخشش در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: معتمدین، سران طوایف سلاح های غیرمجاز را از دست جوانان جمع آوری کنند و برای افزایش امنیت در این استان فکری به حال اشتغالزایی آنان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ناامنی در استان باعث می شود که پیشرفت و توسعه در آن منطقه روند نزولی بگیرد و به خاطر سلیقه ها و قومیت هایی که از قبل بوده دچار نوعی عقب ماندگی شویم.

وی وجود سلاح‌های غیرمجاز در سیستان و بلوچستان را از مشکلات این استان برشمرد و جمع آوری آن ها را به نفع دارندگان این سلاح‌ها دانست و اضافه کرد: وجود سلاح‌های غیرمجاز باعث شده جرم‌های زیادی در نقاط مختلف صورت بگیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن