اخبارخارجی

تظاهرات هزاران اسرائیلی، خیابان های تل آویو را مسدود کرد

آوای سنت : هزاران اسرائیلی در اعتراض به پیش نویس قانون اصلاح نظام قضایی تظاهرات کردند و ورودی منازل نمایندگان را مسدود کردند.

به نقل از آناتولی، هزاران اسرائیلی دیروز دوشنبه (یکم اسفند ماه) در اعتراض به پیش‌ نویس قانون اصلاح نظام قضایی به خیابان ها آمده و تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان ورودی منازل چندین نماینده و وزیر اسرائیلی از جمله یوآو کیش وزیر آموزش، سمحا روتمان رئیس قانون اساسی، کمیته قانون و عدالت و آوی دیچتر و تالی گوتلیب نمایندگان را مسدود کردند.

در همین راستا، پلیس رژیم صهیونیستی، دست کم شش نفر از فعالان را که مانع رفتن اعضای کنست به پارلمان شدند، دستگیر کردند.  پلیس رژیم صهیونیستی همچنین  برخی از خیابان‌ ها در قدس اشغالی را بسته است.

شهرهای حیفا، تل ‌آویو، هرتزلیا و رعنانا نیز شاهد تظاهرات اعتراضی به این قانون بود.

دانش ‌آموزان به همراه والدین خود در تظاهرات تل ‌آویو شرکت کردند و تعدادی از تظاهرکنندگان به سمت خیابان‌های اصلی رفتند و اختلال در خیابان ها ایجاد کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در اولین قرائت به این اصلاحات رأی خواهد داد، اما تا زمانی که سه تصویب نشود، به قانون تبدیل نمی شود.

اپوزیسیون اسرائیل به مدت ۷ هفته است که تظاهرات هفتگی در اعتراض به قانونی که دولت می خواهد در قانون بگنجاند، برگزار می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن