اخبارخارجی

تلاش های عمان برای پایان جنگ یمن

آوای سنت : وزیر خارجه عمان:با عربستان سعودی برای پایان دادن به جنگ یمن همکاری می کنیم.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت بدر البوسعیدی ، وزیر خارجه عمان گفت که کشورش به تلاش های خود برای پایان جنگ در یمن و مبارزه با تروریسم ادامه می دهد .به گفته بدرالبوسعیدی ،عمان از آشتی افغانستان حمایت می کند و بر حق فلسطینیان برای ایجاد یک کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ تاکید دارد.او این سخنان را در مجمع عمومی سازمان ملل گفت.

او بر تعهد عمان به همسایگی خوب و عدم دخالت در امور دیگران ، مطابق با سیاستی که سلطان کشور ، هیثم بن طارق تدوین کرده است تاکید کرد و گفت همچنان به اجرای آن پایبندیم.

وی افزود عمان به همکاری با عربستان سعودی ، نمایندگان سازمان ملل متحد (هانس گروندبرگ) و ایالات متحده (تیموتی لیندرکینگ) در یمن و احزاب مربوطه یمنی برای پایان جنگ ادامه می دهد.

به گفته وزیر امور خارجه ،عمان خواستار از سرگیری کامل تلاش های بشردوستانه با هدف پایان دادن به جنگ از طریق آتش بس همه جانبه و دائمی است.

البوسعیدی همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین در مورد برنامه هسته ای ایران به اجماع مطلوب بین همه اطراف برسد.

وی همچنین افزود مسقط خواستار تلاش طرفین افغان برای آشتی و اولویت دادن به منافع بالاتر مردم استفاده کند.

عمان تلاش های مستمری برای رفع شکاف بین گروه های یمن انجام می دهد و همچنین تلاش می کند تا دیدگاه های ایرانیان و کشورهای حوزه خلیج را نزدیک کند.

از زمان سلطان فقید قابوس بن سعید ، حکومت عمان به سیاست بی طرفی و عدم مداخله در مداخله در امور سایر کشورها پایبند بوده و در مذاکرات انجام شده بین ایالات متحده و ایران نقش داشت.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن