اخبارخارجی

تلاوت قرآن در جلسه قانون‌گذاران آمریکایی

آوای سنت : جلسات روز گذشته دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان در ایالت ایلینوی آمریکا با قرائت قرآن کریم و دعا برای ایجاد صلح و عدالت آغاز شد.

به نقل از صدی البلد، حسن مصطفی علی، از شیوخ الازهر و امام جماعت مرکز اسلامی مکه در شهر شیکاگو، مرکز ایالت ایلینوی آمریکا جلسه مجلس سنا و سپس جلسه مجلس نمایندگان در این ایالت را دیروز جمعه، ۱۵ اردیبهشت با قرائت آیاتی از قرآن کریم و سپس دعا برای رسیدن به صلح و عدالت آغاز کرد.

این برنامه از سوی شورای مؤسسات اسلامی در شیکاگو و حومه آن در چارچوب فعالیت‌های روز ارتباط با نمایندگان ایالتی برگزار شد و بیش از ۲۰۰ شرکت کننده از جامعه مسلمان برای گفت‌وگو با نمایندگان خود در ایالت ایلینوی در مورد مسائل مورد اهتمام آنها حضور داشتند تا تصویب قوانینی که به جامعه میلیونی مسلمانان ایلینوی مربوط می‌شود، خواستار شوند.

شیخ حسن مصطفی در اظهاراتی گفت: به لطف خدا برای دومین بار به مراسم جلسات مجلس سنا و مجلس نمایندگان دعوت شدم که آغاز آن با قرائت قرآن از سوی اینجانب همراه بود و من آیه هشت از سوره مائده را تلاوت کردم که در آن خداوند متعال می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ». (ای اهل ایمان! همواره [در همه امور] قیام کننده برای خدا و گواهان به عدل و داد باشید و نباید دشمنی با گروهی شما را بر آن دارد که عدالت نورزید؛ عدالت کنید که آن به پرهیزکاری نزدیک‌تر است و از خدا پروا کنید؛ زیرا خدا به آنچه انجام می‌دهید آگاه است.)

وی افزود: من این آیه را همچنین به زبان انگلیسی ترجمه کردم و در ادامه هم برای اعضای مجالس سنا و نمایندگان، قانون‌گذاران و تصمیم‌سازان در هدایت و توفیق به منظور ایجاد عدالت و صلح و خدمت به مردم دعا کردم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن